Žampiony prospívají zdraví. Je v nich spousta vitamínů, kyselina listová i železo

Žampiony v košíku
Žampiony v košíku

Žampiony chutnají jen jemně houbově, proto si je dopřávají i ti, kteří jinak houby moc nemusí. Navíc obsahují i dost zdraví prospěšných látek.

Tyhle houby s bílým kloboučkem v sobě skrývají hodně vitamínů a minerálních látek. Vitamín A, komplex vitamínů B, vysoké množství draslíku, sodíku, fosforu, ale také hořčík, vápník, železo, zinek, jód nebo chrom. Chudé jsou na vitamín C a vápník.

Jsou také zdrojem antioxidantů, které bojují proti škodlivému působení volných radikálů na lidský organismus.

Žampiony jsou vhodné pro obézní lidi, protože jsou syté, a pokud se nesmaží nebo nepřipravují na oleji, mají jen velmi málo kalorií. Na druhou stranu jsou, jako všechny houby, hůře stravitelné. Nedoporučují se také při dně.

Žampiony můžete vařit, smažit, zavařovat, sušit nebo mrazit. Pojďme si dát žampiony na česneku. Jak na to?

Žampiony omyjeme a nakrájíme na plátky. Na oleji osmažíme na plátky nakrájený česnek a houby. Posolíme a restujeme. Když jsou žampiony zlatavé, zakápneme sójovou omáčkou a originální příloha k jídlu je hotová.

Spustit audio

Související