Pod chlupatou slupkou kiwi se ukrývá víc vitamínu C než v pomeranči nebo citrónu

kiwi_171106-092718_ber.jpeg
kiwi_171106-092718_ber.jpeg

Kiwi je velmi odolné – dobře se přepravuje i z takových dálek, jako je Nový Zéland. Nejčastěji ho jíme syrové. Vitamínu C je v něm zhruba dvakrát více než v citronech. Čím ještě prospívá zdraví?

Lahodné kiwi patří k nejlepším zdrojům kyseliny listové a vlákniny: Je také mimořádně bohaté na draslík, hořčík a železo. Obsahuje i velké množství mědi, stopového prvku, který spolu s vitaminem C napomáhá vstřebávání železa ve střevech.

Kiwi posiluje imunitní a cévní systém. Posiluje totiž stěny cév a dokonce pomáhá i při počátečních stádiích křečových žil.

Když se hodně namáháte, když vás nohy začnou víc bolet, dopřejte si více kousků kiwi a bolest ustoupí. Podporuje také růst kostí, vhodné je tedy i pro malé děti.

Užít byste ho měli i při svalové únavě. Kosti jsou díky němu silnější a pevnější. Vhodné je i pro lidi s náběhem na paradentózu. Kiwi kromě dásní posiluje zdraví zubů.

A konečně: díky kiwi budete dokonce i krásnější. Pleť tonizuje a hydratuje díky vitamínu E.

A na závěr jeden recept na zdravou snídani. V misce rozmačkejte kiwi a banán, vymačkejte šťávu z půl pomeranče nebo celé mandarinky a přidejte lžičku chia semínek. Se šálkem zeleného čaje k tomu krásně nastartujete den.

Spustit audio

Související