Není čočka jako čočka! Ne každá nadýmá…

Červená čočka je zdravá. Vyzkoušejte ji!

Z hnědé, zelené, žluté i černé čočky dnes vybíráme červenou, protože výborně chutná, obsahuje hodně cenných látek a navíc nenadýmá. Je totiž zbavená slupky.

Výhodou červené čočky je i to, že ji nemusíte předem namáčet a přesto je už po 20 minutách vaření hotová. Změní svojí barvu do žluta a celkem rychle se rozvaří, to ale v polévce, salátu, kaši nebo v pomazánce nevadí.

Má vysoký obsah vlákniny, zinku, vápníku, hořčíku, železa i vitamínu D. Udržuje vyrovnanou hladinu krevního cukru, a tak vám po čočce k obědu zas tak rychle nevytráví.

Červená čočka je zdravá. Vyzkoušejte ji!

Můžou si ji dát děti i těhotné ženy. Vegani a vegetariáni se bez červené čočky neobejdou, protože je v ní i dost rostlinných bílkovin.

Pojídáním červené čočky podpoříte činnost střev a přispějete ke snížení hladiny cholesterolu.

A dáme si karbanátky po indicku! Jak na to? Loupanou červenou čočku uvaříme doměkka a scedíme. Pórek nakrájený na malé kousíčky, nahrubo nastrouhanou mrkev a čočku promícháme v míse. Přidáme vejce, sůl, pepř, kari, prolisované stroužky česneku a lžičku petrželky.

Zahustíme strouhankou, utvoříme placičky, které ještě obalíme ve strouhance a osmažíme na oleji. Jídlo na talíři ozdobíme čočkou Beluga. Pá černou barvu, jemnou chuť a nerozvaří se, právě proto se s ní zdobí talíře i saláty.

Spustit audio

Související