Hořké a trpké potraviny mírní agresivitu. A také se po nich hubne!

Lékaři už před stovkami let věděli o tom, že hořká a trpká zeleniny prospívá našemu zdraví. Podle nich měla hořkost a trpkost potravin velký vliv nejenom na tělo, ale i na psychiku.

Hořká chuť podle nich vysušuje, zpevňuje, odvádí vlhko a ochlazuje. Díky tomu dokáže snížit horečku, odstranit otoky, ale také ztlumit agresivitu. Hořkost nám dokonce umí pomoci od nepříjemných vyrážek. Hořké potraviny pomůžou i při hubnutí. Podporují totiž odbourávání tuků a také vyvolávají pocit sytosti. Navíc mají málo kalorií.

Výborným přírodním léčivým prostředkem jsou  lotosová semínka. Můžete si z nich připravit čaj, který vám dodá pozitivní energii.

Dalšími zdroji hořké chuti jsou mandle, ořechy, hlávkový nebo římský salát, brokolice i kapusta a dokonce i jehněčí maso a kozí sýr.

Z koření je pak zdrojem hořké chuti majoránka, zázvor, červená paprika nebo tymián. Zapomínat bychom neměli ani na bylinky – mezi ty hořké patří například kořen pampelišky, řeřicha nebo citrónová tráva.

Když se řekne trpká, hořká chuť, tak se určitě mnohým z vás jako první vybaví grapefruit. Hořké látky v citrusech působí dobře proti zánětům. Můžete si dopřát i aperitiv hořké chuti, který podporuje tvorbu žaludečních šťáv a přispívá k trávení.

Spustit audio

Související