Řeřicha – snadno dostupná vitamínová bomba

Chleba
Chleba

Řeřicha pochází z Mezopotámie, tedy dnešního Iráku, kde si její účinky chválili lékaři už 500 let před naším letopočtem. V čem konkrétně je řeřicha zdraví prospěšná?

Řeřicha toho obsahuje vážně dost – od vitaminů přes minerály až po stopové prvky. Patří k nim draslík, železo, vápník, vitaminy jako C, E i betakaroten.

Řeřichu určitě použijte při jarní očistě. Výborně pročišťuje krev. Pomáhá i proti chronické únavě, proto je dobré ji jíst hlavně v období, kdy jsem hodně vyčerpaní. Je také výborná na vysoký krevní tlak nebo oslabený imunitní systém.

Naklíčená řeřicha

Jezte ji výhradně v syrovém stavu. Je ideální na dochucení salátů, pomazánek nebo omáček. Řeřicha setá je na údržbu poměrně nenáročná, a tak si ji doma zvládne pěstovat každý – například na balkoně, nebo v truhlíku za oknem.

Jak na to? Nejdříve si samozřejmě sežeňte semínka řeřichy. V květinářství, v supermarketu, nebo ve zdravé výživě.

Budete také potřebovat nízký květináč a vatu. Pokud ho nemáte, můžete pro pěstování řeřichy použít jakoukoli nízkou nádobku.

řeřicha

Na dno květináče rozprostřete vatu a navlhčete ji vodou. Dávejte ale pozor na to, aby vata ve vodě neplavala. Do květináče přidejte semínka řeřichy a dejte ho na dva až tři dny do temného prostoru.

Řeřicha by měla vyrůst do výše asi tak čtyř centimetrů. Vyklíčí po dvou až třech týdnech. Až bude sytě zelená, můžete si vzít nůžky a sklízet. Pokud ji nesklidíte, zanedlouho vám budou parapet zdobit roztomilé bílé kvítky.

Spustit audio

Související