Dopřejte si k snídani mix semínek – hodí se do nápoje, jogurtu i kaše

8. červenec 2024

Slyšeli jste někdy o Snídani Inků? Jde vlastně o směs čtyř druhů semínek – zlatého a hnědého lnu, sezamu a chia semínek. Takovou směs můžete po lžičkách přidat do svého ranního nápoje, kaše, smoothie nebo jogurtu.

Stačí jednu lžičku směsi přes noc namočit do čtyř lžic studené vody se špetkou soli. Lněná semínka obsahují omega-3 mastné kyseliny, vlákninu, bílkoviny, dále některé vitaminy a minerální látky.

Přispívají k normální činnosti střevního traktu, zvlhčují střevní sliznici. Udržují také komfort v období menopauzy. Mají příjemnou oříškovou chuť s máslovým podtónem.

Sezamová semínka zase v sobě mají vitaminy skupiny B, dále E, vápník, železo, draslík, zinek, fosfor, kvalitní bílkoviny a esenciální mastné kyseliny.

A chia semínka? I v nich je spousta zdraví prospěšných látek – vápník, antioxidanty a také už zmíněné omega-3 mastné kyseliny. Jsou řazeny mezi superpotraviny, jako vlastně celá Snídaně Inků.

autor: Eva Bucharová | zdroje: Nestonej.cz , drmax.cz , Google.com
Spustit audio

Související