Kešu ořechy – zdravá kalorická bomba

Kešu oříšky (nažky stromu Anacardium occidentale)

Kešu ořechy můžete chroupat jen tak anebo je využít při přípravě koktejlů nebo i likérů. Jsou zdravé na všechny způsoby.

Nejzdravější jsou samozřejmě v přírodní formě, tedy ne ty solené a pražené. Jsou bohatým zdrojem minerálů, vitamínu B, kyseliny listové i omega 3 nenasycených mastných kyselin.

Posilují nervovou soustavu, takže si je dopřejte při podrážděnosti, nervozitě, nebo dokonce i při depresi. Jsou účinným přírodním antidepresivem a dokonce zlepšují paměť. Můžete je tedy chroupat při velké psychické i fyzické únavě a slabosti. Pomůžou ale i při špatném trávení a zácpě.

Nasládlé kešu obsahují dost kalorií, takže pokud chcete zhubnout, tak je spíš vynechte.

A teď jedna doporučeníhodná delikatesa: ryba s kešu. Nejlepší je pstruh. Jak na to?

Pstruha obalte v osolené a opepřené mouce. Kešu orestujte na pánvi. Rybu osmažte na třetince másla a uložte na teplém místě. Pak na kousku másla osmažte kešu, kápněte vermut a citronovou šťávu a pět minut společně poduste.

Rybu s kešu oříšky posypte zelenou petrželí a dejte si k tomu třeba salátek z rajčat. Mňam!

Spustit audio

Související