VIDEO: Rozhledna na Vlčí hoře v Dlouhé Louce

16. červen 2017

Monitorovacích stožárů Českého telekomunikačního úřadu je u nás celkem deset, ale jen na Vlčí hoře nad Osekem slouží i jako rozhledna. Radnice v Oseku si totiž prosadila požadavek spojit stožár s rozhlednou. Základem věže je 40 metrů vysoký ocelový tubus (spodní část je z litého betonu). V době otevření rozhledny, v roce 2006, bylo možné nedaleko věže nalézt technickou raritu – nižší dřevěnou triangulační věž. Po několika letech se ale zřítila.

Lokalita: návrší Vlčí hora nad osadou Dlouhá Louka (obec Osek)
GPS: 50°38'48.227"N, 13°38'30.390"E
Nadmořská výška: 890 m
Celková výška: 40 m
Otevírací doba: volně přístupná
Výhled: Krušné hory, České středohoří, uhelná pánev, Litvínov s průmyslovým komplexem, Záluží, pohoří Džbán

Z Teplic pojedete směrem na Duchcov a Osek, dále pokračujete směr Litvínov, asi 1 kilometr za Osekem je odbočka vpravo ve směru Dlouhá Louka, serpentinami pokračujete vzhůru až do osady Dlouhá Louka, na jejím konci je rozcestí s parkovištěm. Po levé straně už vykukuje nad lesem vrchol rozhledny. Po zelené a následně po modré půjdete k lesu a po jeho okraji se dostanete až k rozhledně.