Tuřín je nabitý vitamíny i minerály. Čistí krev a je vhodný i pro diabetiky

18. srpen 2021

Tuřín jsme v poslední době trochu opomíjeli, naštěstí už se zas do našich kuchyní vrací – je totiž velmi zdravý.

Tato kořenová zelenina obsahuje hodně manganu, draslíku, vápníku, železa i zinku. Tuřín je bohatý i na vitamíny – B, C, E a K, a také na vápník a kyselinu listovou.

Protože je tvořen z 90 procent z vody, hodí se při redukčních dietách. Může nahradit brambory, na rozdíl od nich navíc neobsahuje tolik sacharidů, které se rozpadají na jednoduché cukry, což je problém pro diaberiky.

Tuřín čistí krev a zbavuje tělo kyseliny močové. Šťáva z něj pomáhá proti kašli. Je lehce štiplavý, trochu připomíná křen. Dobře kvasí, takže si ho můžete i naložit.

Jak na to? Připravte si půl kila nakrouhaného tuřínu, 1O g soli, 5 g kmínu, 3 g hořčičného semínka, trochu nastrouhaného křenu a vinný list, může být i list z višně, nebo z rybízu.

List vložte na dno nádoby. Všechno ostatní smíchejte dohromady a napěchujte do nádoby. Pak to musíte zatížit a nechat týden dva kvasit.

Kvašený tuřín se výborně hodí jako příloha k pečenému masu, ale můžete ho zakomponovat i do různých salátů.

Spustit audio

Související