Dejte hrachu šanci! Obsahuje spoustu bílkovin, vitamínů a je výborný na srdce

Pučálka je naklíčený hrách

Pokud jste se jako děti nad hrachem ošklíbali, měli byste mu možná dát druhou šanci. Kromě jiného proto, že je velmi zdravý a obsahuje spoustu bílkovin.

Syrový hrách v sobě má množství bílkovin srovnatelné s rýží. Navíc obsahuje vitaminy B, vitamin E, hořčík, kyselinu listovou a vitaminu C je v něm tolik jako v citrónu, navíc mu nechybí ani vláknina a minerály důležité pro správnou funkci srdce.

Hrách prostě obsahuje všechno, co má mít strava srdci prospěšná – nejsou v něm přitom skoro žádné tuky a sodík, které naopak správnou funkci srdce ohrožují.

Protože se škrob v hrachu během trávení pomalu přeměňuje na glukózu, snášejí ho dobře i diabetici. Pokud je hrách měkký, můžete ho jíst syrový – je velmi chutný.

Pučálka – zapomenutá dobrota z hrachu

Jednou ze skoro zapomenutých dobrot z hrachu je pučálka. Jak na to? Jde vlastně o celá, neloupaná a chemicky neošetřená naklíčená zrna hrachu.

Připravte si 300 gramů hrachových zrn, 100 g škvarkového sádla, sůl, pepř a česnek. Přebraný hrách propláchněte, nasypte ho do větší ploché nádoby, zalijte vlažnou vodou a uložte na teplé místo. Nechte 2 dny klíčit.

Přebytečnou vodu slijte, aby hrách zůstal ponořený jen napůl. Třetí den obvykle vyraší klíčky. Hrách pak propláchněte a na pomaštěné pánvi krátce opražte.

Pučálku podávejte osolenou, opepřenou a maštěnou škvarkovým sádlem s prolisovaným česnekem.

Spustit audio

Související