Banán – ovoce pro dobrou náladu

K největším pěstitelům patří velká Indie a ještě větší Čína, k největším exportérům naopak malý Ekvádor

Také se vám zdá, že máte lepší náladu, když sníte banán? V banánu je totiž serotonin a spousta vitamínu B6, který výrazně reguluje hladinu glukózy v krvi – to kladně působí na vaši náladu.

Banán je oblíbenou, rychlou, zdravou a vlastně i prakticky zabalenou u svačinkou, někdy i snídaní.

Na rozdíl od různých „svačinových sušenek“ nejsou v banánu chemická barviva a konzervanty. Zato je tam spousta vlákniny, minerálů i některých vitamínu.

03543369.jpeg

Díky velkému množství sacharidů dodají banány tělu energii. Obsahují také významné množství draslíku, dále pak hořčík, vápník, menší množství železa, fosforu a zinku. Z vitamínů v sobě mají hlavně vitamíny řady B, provitamín A, a také malé množství vitamínu C.

Banány jsou vzhledem ke svému složení skvělým, dietním a lehce stravitelným jídlem – oceníte je po infekčních průjmech a při dalších chorobách trávicího traktu. Navíc tohle ovoce pomůže i při pálení žáhy.

A jak má vypadat zralý banán? Měl by být pihovatě žlutý – přesněji hezky žlutě vybarvený s jemnými hnědými pihami. Pozor ale, nepatří do lednice – při teplotách pod 10 °C zčernají a ztratí chuť i aroma.

Při chladném počasí si dopřejte osmažený banán. Jak na to? Banán překrojte na dvě poloviny, krátce ho osmažte na pánvi z obou stran na kokosovém oleji a na ještě teplé banány nastrouhejte hořkou čokoládu.

Spustit audio

Související