Polníček má málo kalorií. Nejen proto se mu říká „nejzdravější salát světa“

Salát polníček

Polníčku se prý přezdívá „nejzdravější salát světa“. Obsahuje totiž opravdu hodně zdraví prospěšných látek.

Vitamíny skupiny B tříbí mysl a zlepšují náladu. Pro vysoký obsah kyseliny listové je doporučovaný těhotným ženám. Po červené řepě je zeleninou s nejvyšším obsahem železa – 100 gramů tohoto plevele, za který ho mnozí považují, obsahuje tolik vitamínu C jako jeden pomeranč.

Polníček je také bohatý na betakaroten, vápník, draslík, přitom není nijak zvlášť náročný na pěstování. Narazit na něj můžete i ve volné přírodě – třeba právě na okrajích polí.

Z čerstvých listů polníčku si můžete připravit chutný zeleninový salát, nebo ho přidat ke grilovanému masu či smíchat s vařenými brambory a cibulkou.

Salát z polníčku

Výbornou kombinaci tvoří s rajčaty, ať už pečenými, nebo syrovými. A jestli máte rádi výraznou chuť rukoly, neprohloupíte, když polníček smícháte právě s touto listovou zeleninou a přidáte k nim kozí sýr.

Jestli si naopak na syrovou listovou zeleninu moc nepotrpíte, může listy polníčku rozmixovat a přidat do polévky. A ještě jeden tip na závěr: vynikající zálivku na polníček vyrobíte z oleje, hořčice, citrónové šťávy, soli a medu. Dobrou chuť!

Spustit audio

Související