Čerstvý chřest má pozoruhodný vliv na naše zdraví. Vychutnat si ho ale můžete jen 2 měsíce v roce

Chřest, zelenina, jídlo

Chřest je nejen lahodná delikatesa, ale i „superpotravina“. Málo se ví, že je bohatý na živiny a patří mezi nejzdravější druhy zeleniny.

Obsahuje řadu vitamínů, minerálů, antioxidanty, aminokyseliny a samozřejmě vlákninu. Je v něm hodně kyseliny listové, která je v těhotenství podstatná pro vývoj plodu.

Chřest je výborným zdrojem draslíku, který pozitivně působí na snižování krevního tlaku. Je nízkokalorický, a přitom dokáže skvěle zasytit. Neobsahuje téměř žádné tuky – z většiny je tvořen vodou, takže pomůže při hubnutí.

Tato výživná zelenina se dá snadno přidat ke každému jídlu. Chřest můžete vařit, smažit, grilovat i připravovat na páře. Hodí se k masu, sýru, bramborám, salátům.

Chřest

Tak si pojďme uvařit chřestovou polévku. Jak na to? Připravte si 15 kousků čerstvého zeleného chřestu, odkrojte dřevnaté konce a nakrájejte na kousky. Na 4 lžících másla osmažte cibulku, když zesklovatí, opečte na ní chřest. Zalijte 1,5 litrem zeleninového nebo kuřecího vývaru a povařte asi 10 minut. Rozmixujte, přilejte 200 ml smetany a ještě povařte. Dochuťte pepřem a na závěr ozdobte hoblinkami parmezánu.

Spustit audio

Související

  • Chřest v těstíčku se špenátem

    Suroviny: Listové těsto, 200g chřestu, sůl, tvrdý nastrouhaný sýr, sladká smetana, koření dle chuti, majoránka, mražený špenát, česnek, 1 malá cibule, vejce a strou...

  • Chřest po německu

    Suroviny: Čerstvý chřest (popřípadě z konzervy), 3 lžíce másla, 1 kysaná smetana, šlehačka, 5 stroužků česneku, kořeněná sůl, pepř.

  • Mangold jako chřest

    To je právě výhoda téhle skoro zapomenuté zeleniny – spotřebujete ji komplet. Navíc mangold obsahuje dost vitamínů a také některé minerály, například vápník, čistí ...