Na mostecký polygon se sjely americké autoveterány
Několik desítek amerických autoveteránů - většinou jde o značky Cadillac, Chevrolet, Ford anebo Shelby, mohou obdivovat už druhý den návštěvníci mosteckém autodromu.
Na polygonu se konají o víkendu (29. a 30. 6) automobilové závody evropského seriálu Nascar. A součástí závodního víkendu je právě i sraz majitelů veteránů vyrobených v USA.
„Já jsem ho kupoval v Česku, ale byl krátce dovezený z Ameriky,“ říká Vladimír Kupr, hrdý majitel červeného historického cryslera. Dodává, že byl řidičem autobusu, takže mu délka amerického korábu, tedy více než šest metrů, nedělá problémy. I spotřeba je obrovská – kolem dvaceti pěti litrů. Je to druhý americký veterán, kterého má.
Jen legendárních Fordů Mustang je na mosteckém polygonu několik. Jsou tu modely jen dva až pět let staré i ty úplně první a majitelem jednoho z těch klasických je Martin Michl. „Auto je z 69 roku, takže klasika, necelý pět litrů obsah, osmiválec, nic navíc,“ vysvětluje. „Zajímavé na něm je, že je to evropská verze. Jako nové bylo to auto dovezeno do centrálního skladu v Belgii a první majitel být Švýcar.“
Kromě amerických historických aut jsou na mosteckém polygonu k vidění i značky Ferrari, Renault, Opel i česká Škoda nebo britský Friumph a případně MG.
Související
-
Ať mostecký autodrom odkoupí stát, navrhují senátoři
Stát by měl vykoupit mostecký autodrom. S takovým návrhem přišla skupina senátorů po jednání se zástupci spolku Zdraví pro Most.
-
Autodrom Most finišuje s obnovou závodní dráhy
Patnáct milionů korun dá mostecký autodrom za výměnu 2,4 kilometru asfaltového povrchu závodního okruhu. Na konci příštího týdne už by se po něm mělo jezdit. Začíná sezona.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rozsudek ukázal část příjmů webu AC24. Inzeroval tam i Google, nyní svou reklamu stáhl
-
Reforma péče o duševní zdraví se zmařila, říká psychiatr. Duševní obtíže má přitom 16 procent Čechů
-
Spíš pomalé zotavování než ekonomický zázrak. Řecko se zvedá, životní úroveň obyvatel ale klesla
-
Přizpůsobit se i bojovat. Klimatickou situaci zvrátíme, čím dříve zavřeme emisní kohout, říká Jan Dusík