Zastupitelé Ústeckého kraje projednají, kudy povede trasa chystané rychlodráhy z Prahy do Drážďan
O tom, kudy povede trasa chystané rychlodráhy z Prahy do Drážďan, budou 28. února jednat krajští zastupitelé v Ústí nad Labem. Na stole mají žádost Správy železnic o změnu koridoru pro umístění vysokorychlostní železnice. Podle dosavadních plánů by totiž vlaky rychlodráhy nemohly zastavovat přímo v Ústí nad Labem.
Původní koridor v zásadách územního rozvoje kraje počítal se zastávkou mimo krajské město. Všechny tři nově navržené trasy rychlodráhy naopak plánují přímé napojení Ústí nad Labem.
Zastávka by měla být v prostoru mezi současným západním a hlavním nádražím. Její podobu má řešit architektonická soutěž.
„Terminály vysokorychlostní železnice v Česku jsou připravovány s kapacitním parkováním a dalšími návaznými přepravními službami, stejně jako v případě terminálu Praha - východ a Roudnice nad Labem plánuje Správa železnic na podobu řešení ústeckého terminálu vyhlásit urbanisticko-architektonickou soutěž,“ uvedl před časem Dušan Gavenda ze Správy železnic.
Plány na nové trasy VRT jdou proti územním plánům obcí
Nově navržené trasy jsou jiné, než se kterými zásady územního rozvoje kraje počítají a železničáři je potřebují změnit. Původní koridor přitom obce a města promítly i do svých územních plánů.
Nové trasy ale počítají s tím, že u Chlumce na Ústecku povede dráha pod zemí přímo mezi Stradovem a Chlumcem. Původně přitom měla být o dva kilometry dál. Město tak s navrženými trasami nesouhlasí.
„Ty důvody jsou úplně jasné – desetiletá výstavba uprostřed města znamená obrovskou zátěž – poškození životního prostředí, životní úrovně a majetku lidí. Od začátku to odmítáme a uděláme všechny kroky pro to, aby tato změna neprošla,“ vysvětlil starosta Roman Zettlizer z uskupení Jsme pro Chlumec.
Vedle Chlumce bojují proti navrženým trasám i některé obce na Litoměřicku. Podle hejtmana Jana Schillera z hnutí ANO neexistuje jednoduché řešení trasy rychlodráhy.
„Ať zvolíme jakoukoli variantu, každá bude špatně. Nemáme lehkou situaci – budeme muset vybrat nejmenší zlo. Ať už totiž ta dráha povede kudykoli, tak top někoho zasáhne,“ dodal Schiller.
Rada kraje k navrženým trasám žádné stanovisko nepřijala. O žádosti Správy železnic na aktualizaci zásad územního rozvoje kraje budou dnes rozhodovat krajští zastupitelé.
Související
-
Přípravy tras rychlodráhy do Drážďan pokračují. Železničáři požádali o změnu zásad územního rozvoje
Správa železnic požádala Ústecký kraj o změnu zásad územního rozvoje regionu, aby mohla do plánů zanést nové trasy pro chystanou rychlodráhu z Prahy do Drážďan.
-
O trase chystané vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se bude rozhodovat v příštím roce
Správa železnic plánuje požádat Ústecký kraj o změnu tzv. Zásad územního rozvoje, tedy jakéhosi krajského územního plánu.
-
Petici proti rychlodráze do Drážďan podepsalo přes 1 500 lidí z Chlumce na Ústecku
Zastupitelé Ústeckého kraje vzali na vědomí petici víc než 1 500 obyvatel Chlumce na Ústecku a jeho okolí. Bojují proti navržené trase rychlodráhy do Drážďan.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy
-
Ubrat Mlsnovi, přidat neziskovkám. Piráti chtějí vyčlenit v rozpočtu na boj s korupcí extra 8 milionů
-
Trestat bezdomovce? Ten nápad je odtržený od reality, kritizuje Hrabu výzkumnice
-
Americký soud opět zamítl odměnu pro Elona Muska. Její výše má být až 1,3 bilionu korun