Železničáři pokračují v přípravě tras rychlodráhy z Prahy do Drážďan. Požádali Ústecký kraj o změnu zásad územního rozvoje
Správa železnic požádala Ústecký kraj o změnu takzvaných zásad územního rozvoje regionu. Úpravu potřebuje, aby mohla do plánů zanést nové trasy pro chystanou rychlodráhu z Prahy do Drážďan. Pokud by se trať stavěla podle původního plánu, bylo by problematické její napojení na krajské město. Krajští radní budou o žádosti jednat příští týden. Nově navržené trasy ale kritizují některé obce a města na Litoměřicku a Ústecku.
Podání žádosti o změnu zásad územního rozvoje Ústeckého kraje potvrdil Českému rozhlasu Dušan Gavenda ze Správy železnic. Podle ústeckého hejtmana Jana Schillera z hnutí ANO by mělo proces změny zásad územního rozvoje kraje projednat krajské zastupitelstvo ještě tento měsíc.
„Chtěl bych zdůraznit, že se jedná jen o aktualizaci. Nejedná se tedy o to, že bychom už teď na zastupitelstvu volili nějakou variantu,“ dodává Schiller.
Proti navrženým trasám vystupují například obce na Litoměřicku. Problematická je i pro některé obyvatele Chlumce na Ústecku a okolí. Petici proti navrženému vedení rychlodráhy tam podepsalo víc než 1500 lidí.
Obyvatelé Chlumce protestují proti stavbě Krušnohorského tunelu
Železničáři tam chtějí vlaky vést pod zemí mezi Chlumcem a Stradovem a vedení města se obává, že minimálně stavba zhruba 25kilometrového Krušnohorského tunelu obě sídla na několik let rozdělí. S tím město nesouhlasí a chce se proti tomu bránit.
„Město samozřejmě bude využívat veškerých kroků k tomu, aby se snažilo tu stavbu udržet v těch původních zásadách územního rozvoje – tam, kde měla být. Využijeme všechny možné cesty a právní kroky,“ uvedl před časem starosta Roman Zettlizer z uskupení Jsme pro Chlumec.
Železničáři teď pracují se třemi variantami vedení trasy – všechny počítají s tím, že budou vlaky na vysokorychlostní železnici stavět v Ústí nad Labem.
„Stejně jako v případě terminálu Praha-východ a Roudnice nad Labem plánuje Správa železnic na podobu a řešení ústeckého terminálu vyhlásit architektonicko-urbanistickou soutěž,“ potvrdil Dušan Gavenda ze Správy železnic.
O výsledné variantě se rozhodne až po změně zásad územního rozvoje kraje a vyhodnocení vlivu na životní prostředí a obyvatelstvo.
Související
-
Železničáři požádali Ústecký kraj o změnu krajského územního plánu pro rychlodráhu do Drážďan
Správa železnic podala žádost o změnu vedení koridoru pro rychlodráhu z Prahy do Drážďan v Ústeckém kraji. Českému rozhlasu to potvrdil mluvčí firmy Dušan Gavenda.
-
O trase chystané vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se bude rozhodovat v příštím roce
Správa železnic plánuje požádat Ústecký kraj o změnu tzv. Zásad územního rozvoje, tedy jakéhosi krajského územního plánu.
-
Petici proti rychlodráze do Drážďan podepsalo přes 1 500 lidí z Chlumce na Ústecku
Zastupitelé Ústeckého kraje vzali na vědomí petici víc než 1 500 obyvatel Chlumce na Ústecku a jeho okolí. Bojují proti navržené trase rychlodráhy do Drážďan.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Jsme odkladiště dětí, se kterými si nikdo neví rady.‘ Česko čelí krizi ústavní výchovy dětí
-
Rekordní odměny. Ředitel pražského magistrátu Kubelka své asistentce přilepšil o 857 tisíc korun
-
Podmíněný trest není nastavený dobře, tvrdí právník. Změnit to prý můžou jen soudci a zákon
-
Biden omilostnil svého syna. Tvrdí, že dodržel slib nezasahovat do výnosů ministerstva spravedlnosti