Za olympijským ohněm - 2. den - 12. březen 2008
Tři cyklisté se vydali na kole ze severočeských Litoměřic až do řecké Olympie. Chtějí být u slavnostního zapálení olympijského ohně, které se odehraje o velikonočním pondělí. Cestuje s nimi i náš reportér David Hertl. Trasu cesty a členy týmu najdete v příloze.
2. den - 12. březen 2008
Středa prověřila psychické i fyzické síly... Už od rána bylo díky předpovědi počasí jasné, že půjde do tuhého - a šlo. Celá trasa byla vlastně do kopce a z kopce, to vše za asistence silného větru. Dvakrát jsme zažili kroupy, několikrát déšť. Kvůli větru jeli cyklisté v mírném náklonu. Nevydařila se příliš ani cesta přes Plzeň, kterou jsme nakonec prakticky objeli. Vše bylo zakončeno slejvákem v Dobřanech a následným obědem. Během pojídání výtečné hovězí polévky vysvitlo slunce a objevila se vysoká modrá obloha. Z okna hospody to vypadalo krásně... Když jsme se po hodině vydali na zbytek cesty, začalo opět foukat a pršet. Operativně byla upravena trasa - sice se mírně prodloužila, ale kvůli větru cyklisté vzdali původní záměr přijet do Kdyně sedlem od kopce Koráb. To by totiž znamenalo překonat zbytečné stoupání ve větru...
Suma sumárum, najeto 114 kilometrů za 6 hodin a 47 minut jízdy. Celkem od startu je to už 225 kilometrů. Noc trávíme ve Všerubech, na hranicích s Bavorskem. Zítra tedy překonat německou část Šumavy a potom už vzhůru dolů k Dunaji. Všichni tři jezdci opět odolali nabídce usednout do doprovodného vozidla a spolehli se jen na své síly. Tak ať jim to vydrží i v tom čtvrtečním větru.
Reportáže z cesty na slavnostní zapálení olympijského ohně poslouchejte na Českém rozhlase Sever každý den v 8:35 a 15:35.
Otázky a pozdravy pro účastníky výpravy za olympijským ohněm pište na olympia@sever.rozhlas.cz.
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.