Vedení města Ústí nad Labem chce nechat udělat z Pařížské ulice městský bulvár

6. květen 2021 08:50

Méně aut, více chodců a cyklistů – tak by za pár let mohla vypadat Pařížská ulice v centru Ústí nad Labem. Radnice uvažuje o tom, že z ní udělalo jednosměrku. Odborníci ale nejdřív musí vyhodnotit, jaký dopad by to mělo na okolní dopravu.

Pařížská ulice vede od křižovatky s Masarykovou ke křižovatce s Dlouhou ulicí – je za blokem domů na Lidickém náměstí, kde je i magistrát.

Pokud by auta mohla jezdit buď jedním, nebo druhým směrem, pak by v každém případě zůstala uzavřená část Brněnské ulice. To je ulice za křižovatkou s hlavní Masarykovou a neprůjezdná by byla část před muzeem.

Odborníci teď musí vytvořit modely toho, jak by se doprava v centru pohybovala, kdyby auta Pařížskou jezdila buď směrem k muzeu, nebo naopak k Mírovému náměstí.

Budou ale muset posoudit mnohem větší oblast – ulice před muzeem i samotná Pařížská jsou totiž pomyslnými spojnicemi, pokud chce někdo jet do centra z Klíše, Předlic nebo i jiných částí města. Zjednosměrnění dopravy v nich proto může ovlivnit provoz například na silnici podél Labe nebo v ulicích Panská, Klíšská a Londýnská.

Realizace bude až na dalším vedení města

Magistrát teď hodnotí nabídky firem na dopravní modely – až bude nějaká vybraná, poté do dvou týdnů od podpisu smlouvy posoudí obě varianty. Vedení města pak vybere jednu z nich, kterou firma do dalších tří týdnů podrobněji rozpracuje – celkově by tedy vyhodnocení dopravního modelu mělo trvat maximálně měsíc a půl.

Ani pak ale nebude možné hned všechno změnit. Podle náměstka primátora Martina Hausenblase z PRO! Ústí pak musí vzniknout architektonická studie, která přesněji určí úpravy v Pařížské ulici a jejím okolí tak, aby tam bylo víc zeleně a prostoru pro pěší a cyklisty. Vedení města počítá i s veřejnou diskuzí.

Současné vedení města by přitom všechno chtělo stihnout do dalších komunálních voleb na podzim 2022. Definitivní rozhodnutí a realizace ale budou až na dalším vedení města.

Spustit audio

Související