V nákladním přístavišti v Děčíně svařují řemeslníci ocelovou konstrukci nového železničního mostu
Už víc než polovinu práce na 200metrové konstrukci nového železničního mostu mají za sebou řemeslníci v nákladním přístavu v Děčíně. Stávající přes 100 let starý most je za hranicí svojí životnosti. Výměna mostovky zajistí bezpečnou a hlavně rychlejší dopravu nákladu po mezinárodní trati z Děčína do Německa.
„Už tady máme sedm segmentů mostu. Samotný most je pod úhlem – není kolmo k řece Labe,“ ukazuje technický dozor stavby Marek Urválek.
Doprovází ho i ředitel stavby Bořivoj Leško, který hned přidává na tuny, kolik už materiálu sem do nákladního přístavu kamiony z mostárny v Prostějově od října loňského roku navezly.
„V přístavu máme necelých 1000 tun, celková hmotnost mostu bude 1750 tun. Až bude most umístěn do definitivní pozice, bude na něj navezeno štěrkové lože – teprve pak se budou pokládat kolejnice a železniční pražce,“ shrnuje Leško.
Celá konstrukce mostu musí být svařená do léta, o to se stará asi 20 svářečů. Potom začne další složitá operace – a to dostat víc než 100 let starý most z kamenných pilířů a posadit na ně ten nový.
„Máme za pilíři připravené základové konstrukce, na to vystavíme podpěrné konstrukce, na které přesuneme tento starý most,“ vysvětluje Bořivoj Leško.
Výměna železničního mostu je součástí obrovské rekonstrukce celé železniční trati Děčín-východ – Prostřední Žleb.
„Dojde také ke kompletní sanaci děčínského tunelu, dlouhého 395 metrů, dále také k rekonstrukci železničního svršku a spodku a k opravě trakčního vedení. Úsek je součástí nákladního železničního koridoru mezi Kolínem, Všetaty a Děčínem. Je zařazen do mezinárodní transevropské sítě – propojuje železniční tratě na pravém a levém břehu Labe,“ upřesnila ještě mluvčí Správy železnic Nela Frýbová.
Celková rekonstrukce vyjde na víc než miliardu korun. Vlaky se na trať vrátí v polovině roku 2023.
Související
-
Na údržbu městského majetku Děčín uvolní přes 26 milionů korun. Další peníze půjdou na sportoviště
Letos půjde na opravy a údržbu majetku města Děčín přes 26 milionů korun. To je o milion a půl korun víc než loni. Tabulka plánovaných oprav zahrnuje několik desítek akcí.
-
Silničáři plánují trasu silnice z Děčína k dálnici. Vyjádřit se k ní může i veřejnost
Lidé se mohou vyjádřit k variantám děčínského přivaděče. Jde o silnici, která má spojit Děčín s dálnicí D8. Připomínky přijímá do 9. března krajský úřad Ústeckého kraje.
-
Výstavba malého přístaviště pro osobní lodě v Děčíně pokračuje stěhováním pontonů pod nábřeží
Z nákladního přístavu v Děčíně se v těchto dnech přesouvají pontony, které budou tvořit budoucí přístaviště pro rekreační lodě pod Smetanovým nábřežím.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Volby na Slovensku vyhrál s bezpečným náskokem Smer. Druhé je Progresivní Slovensko, třetí Hlas
-
Progresivnímu Slovensku se podařil efekt sněhové koule, popsal výsledky exit pollů šéfredaktor Bárdy
-
Slovenská volební sobota. Těsný souboj favoritů, vysoký zájem a trable politiků při hlasování
-
‚Nemusíte bojovat a jednat proti svému svědomí.‘ Jaké jsou příběhy a osudy ruských dezertérů?