Silničáři přepracují plány na rozšíření odpočívky na dálnici D8 u Varvažova na Ústecku

27. duben 2021 09:15

Největší audioportál na českém internetu

Nákladní doprava (ilustrační foto) | Foto: Didgeman, Pixabay

Rozšíření odpočívky na dálnici D8 u Varvažova na Ústecku se nejméně o rok odkládá. Ředitelství silnic a dálnic totiž musí svůj původní záměr přepracovat. Neuspělo u zastupitelů města Ústí nad Labem se žádostí o změnu územního plánu.

Hlavní důvody vysvětlila zastupitelka pro územní plánování Eva Fialová z hnutí ANO: „Ukázalo se, že to zasahuje do tzv. ochranné zeleně, kterou je povinné mít u každé odpočívky. Navíc hlučností zasahuje do obce Telnice a část plánovaného projektu, který je na té pravé straně, směrem na Německo, zasahuje i pod ochranné pásmo vysokého napětí.“

Placený Truckstop v Přestanově bývá plný, jen když je na dálnici D8 nehoda

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl shrnul, jak se původní záměr změní.

„Pravá odpočívka se rozšiřuje směrem od dálnice ve směru na Německo. Na druhé straně bude odpočívka rozšířena na jejím začátku a také po obvodu. U obou parkovacích byla snaha zachovat současné dopravní napojení, ovšem v jednom místě byl limitem podjezd pod dálnicí,“ shrnul Rýdl.

Firma bude také muset řešit kanalizaci a dodávky pitné vody.

„Samozřejmě tam máme nějakou kapacitu navíc. Jestli tam ale mají vzniknout dvě restaurace a dvoje sprchy, tak to určitě bude mít větší spotřebu než dva rodinné domy. Z toho mám strach. Nerad bych obyvatelům obce říkal, že pro ně nemáme vodu, protože jsme ji museli dát na odpočívku,“ upozornil nezávislý starosta Telnice, pod kterou Varvažov spadá, Jan Doubrava.

Jan Rýdl připustil, že tyto záležitosti ještě nejsou rozhodnuté: „Inženýrské sítě budou předmětem aktualizace studie. Primárně bude snaha dovést k odpočívce především vodovodní přípojku z kapacitního vodovodního řadu. Pokud to jinak nepůjde, tak pomocí vrtu a úpravy vody přímo na odpočívce. Kanalizace bude řešena v rámci čistírny odpadních vod přímo v místě.“

Potřeba přepracování záměru posune podle Rýdla rozšíření odpočívky do roku 2030. Mělo by se tam vejít 169 kamionů místo dosavadních 23, zvýší se i počet míst pro autobusy, karavany a osobní auta.

Související