Silničáři chtějí ještě letos zprovoznit dálnici D7 u Panenského Týnce. Stavbu dalšího úseku ale blokují nejasnosti ohledně vybrané stavební firmy

23. srpen 2021 13:38

Od konce srpna bude v provozu další úsek dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary. Jde o téměř pětikilometrový obchvat Lubence. Přes Lounsko ale prochází i další důležitá dopravní tepna, dálnice D7. Tam chtějí silničáři do konce roku zprovoznit nový úsek u Panenského Týnce.

Panenský Týnec stihneme do konce roku zprovoznit, takže tam už řidiči budou jezdit po nové dálnici, což samozřejmě přispěje k tomu, že se k tomu připojí ten obchvat, který zatím dálniční nebyl, takže se to vlastně celé propojí dohromady a budeme mít konečně ucelený další dálniční úsek na tomto území,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Nový úsek u Panenského Týnce má 3,5 kilometru. Vedle toho pracují dělníci i na dalším úseku D7. Jedná se o víc než 6 kilometrů dlouhý úsek u Loun.

„Ten je v realizaci, diskutujeme se zhotovitelem určité problémy, které tam na té stavbě byly – v současné době se nám je podařilo víceméně odstranit, a já věřím, že dokážeme ten termín stihnout – tedy do konce roku 2022 by i zde mohla dát doprava spuštěna,“ dodal Mátl.

Stavbu dálnice u Chlumčan brzí nejasnosti kolem vítěze výběrového řízení

Mezi hotovým úsekem dálnice u Sulce a budovanými částmi dálnice D7 u Panenského Týnce a Loun je ale ještě zhruba 4,5 kilometru dlouhá část D7 u Chlumčan. Začátek stavby tam brzdí nejasnosti kolem referencí u vítězné stavební firmy.

„Bohužel ten úsek je v tuto chvíli zas postižen problematikou výběrového řízení a vítězným uchazečem. Znovu skončíme na úřadu pro hospodářskou soutěž a čekáme na zhotovitele. Ale stavební povolení máme v právní moci, tak jakmile se vyřeší tento problém, což může být v řádu měsíců, tak ihned začínáme stavět,“ vysvětlil Radek Mátl.

Akcionářem společnosti Metrostav Infrastructure je Metrostav, kterému loni Krajský soud v Praze nepravomocně zakázal účast ve veřejných zakázkách na tři roky. Metrostav následně převedl silniční projekty na dceřinou firmu. Pokud se podaří stavbu zahájit, bude v Ústeckém kraji chybět k dostavění pouze úsek dálnice D7 u Postoloprt na Lounsku.

Vedle toho chystají silničáři i dostavbu dálnice ve Středočeském kraji.

„Máme územní rozhodnutí v právní moci a probíhá zpracování dokumentace a tam, kde už je dokončená, začínají výkupy pozemků. Uvidíme, jak se nám to podaří vykoupit – máme na to podle plánu letošní a příští rok – tak, abychom někdy na konci příštího roku začali zpracovávat dokumentaci pro zahájení stavby a soutěží. Někdy k roku 2023 bych viděl, že bychom mohli zahájit,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl s tím, že kromě úseku u Postoloprt by mohla být dálnice D7 hotová kolem roku 2026.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související