Rekonstrukce tramvajové tratě z Mostu do Litvínova se protáhne o rok. Cestující si navíc za jízdné připlatí

29. prosinec 2021 08:50

První etapa rekonstrukce tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem měla skončit letos. Práce v úseku od Záluží do Litvínova se ale o rok protáhnou. Další rok pak potrvá etapa ze Záluží do Mostu. Cestující tak budou ještě dva roky muset při cestování mezi oběma městy přestupovat z tramvaje na autobus. Dopravní podnik navíc v příštím roce po 13 letech zvýší cenu jízdného.

„Z tramvaje jdu do tramvaje a pak jedu ještě autobusem, takže je to hodně přestupování,“ stěžuje si na přestupování z tramvaje do autobusu v Záluží u Litvínova mladá maminka s kočárkem.

Jiné cestující to nevadí: „Vzhledem k tomu, že se to předělává, že to bude nový, bude to stát hodně peněz, tak bych řekla, že je to asi v pořádku.“

Běžně by obě ženy dojely z Mostu do Litvínova tramvají bez přestupu. Už téměř rok trvající výluka kvůli rekonstrukci tramvajové tratě měla skončit letos. Kvůli havarijnímu stavu mostků na trati se ale práce protáhnou ještě o rok. Od ledna si přitom cestující za jízdné ještě připlatí.

„Všechno se zdražuje, to už se nedá. Je to katastrofa. Jsem matka samoživitelka, kluci mi dojíždějí do školy,“ říká paní Eva. Teď platí za dvě žákovské jízdenky na tři měsíce zhruba 700 korun, od ledna to bude o téměř 200 korun více.

Za více peněz méně „muziky“

Lidé vnímají zdražení jízdného v době, kdy musí na cestě mezi Mostem a Litvínovem přestupovat z tramvaje na autobus, negativně.

„Obyvatelé citlivě vnímají ty komplikace související s tou náhradní autobusovou dopravou. Kvalita té městské hromadné dopravy není taková, na kterou byli obyvatelé zvyklí,“ vysvětluje místostarostka Litvínova Erika Sedláčková z KSČM.

Cena základního jízdného zdražila o tři koruny ze 17 na 20 korun, třípásmové základní jízdné pak o šest korun ze 24 na 30 korun.

Za třípásmovou jízdenku na tři měsíce zaplatí cestující nově namísto 1 600 korun o 200 korun víc.

Zdražení jízdného přichází podle ředitele dopravního podniku Daniela Dunovského po 13 letech.

„Připravovali jsme tři varianty zdražení – o 10, 20 a 25 procent. Oba dva akcionáři vybrali shodnou variantu, že se bude od 1. ledna 2022 zdražovat o 20 procent,“ shrnuje Dunovský.

Zdražení jízdného si vyžádal nárůst cen energií i navyšování mezd. Nemusí být ale na delší dobu konečné. Pokud budou i nadále růst ceny elektrické energie nebo nafty, může podle vedení dopravního podniku dojít k dalšímu navyšování cen jízdného v roce 2023.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související