Opravy Kozí dráhy mezi Děčínem a Telnicí začaly. První turisté by se po ní mohli svézt v dubnu 2022
Na jednokolejné trati, takzvané Kozí dráze, v úseku Děčín-Telnice začaly pracovat stavební firmy. Dělnici musí trať uvést do takového stavu, aby na ní mohly příští rok v dubnu vyjet vlaky.
Na Kozí dráze je teď potřeba opravit dohromady 26 mostků a propustků, aby na ni mohla najet těžká technika.
„Sem přijdou ty stroje, jako jsou podbíječky, a ty už mají nějakou váhu. Navíc způsobují otřesy,“ vysvětluje Antonín Vokřál, který má na trati stavební dozor.
„Práce se týkají úseku dlouhého přibližně 20 kilometrů. Zahrnují opravy železničního svršku a výměnu pražců, dále také opravy mostů, propustků, železničních přejezdů a traťového značení,“ upřesňuje mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Z Děčína by trať mohla v budoucnosti vést až do Oldřichova u Duchcova
O to, aby se na Kozí dráhu, jednokolejku z Děčína do Oldřichova u Duchcova, alespoň částečně vrátily turistické vlaky, usiloval Ústecký kraj.
„Děčín-Telnice je první krok, ten druhý, logický, je propojit trať mezi Telnicí a Krupkou, tím pádem i lanovkou na Komáří Vížku a památky UNESCO,“ vysvětluje náměstek hejtmana pro cestovní ruch Jiří Řehák ze Spojeců pro Kraj.
Kraj se ale chce zasadit o úplnou obnovu dráhy – až do Oldřichova u Duchcova.
Oprava prvního úseku trati, z Děčína do Telnice, bude podle Správy železnic stát asi 37,5 milionu korun. První vlaky by na ni měly vyjet příští rok v dubnu.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Chameneí je snadný terč, ale zatím ho nebudeme likvidovat, napsal Trump a vyzval Írán ke kapitulaci
-
‚Žijí v zahraničí a nemají právo s majetkem nakládat.‘ Ruský soud znárodnil letiště Domodědovo
-
Po měsíci znovu vybuchla indonéská sopka Lewotobi Laki-Laki, chrlí popel do výšky přes 10 kilometrů
-
Münich: Platy učitelů padají jak na horské dráze. Zvednout je, jak bylo slíbeno, by stálo 35 miliard