Odborníci navrhli, jak řešit dopravu v Teplicích do roku 2030

20. červen 2019

Největší audioportál na českém internetu

Regionální stanice Českého rozhlasu | Foto: Aleš Vavřík

19. června mohli lidé v Teplicích diskutovat o tom, jak by se mohla k lepšímu změnit doprava ve městě. Odborníci navrhli několik řešení tak, aby se zvýšilo využívání MHD a cyklodopravy oproti autům.

V pondělí se zastupitelstvo odmítlo zabývat návrhem opozičního hnutí Volba PRO! Teplice na to, jak zvýšit bezpečnost lidí v pěší zóně na náměstí Svobody. A to právě s ohledem na tento plán.

Pavel Roháč z firmy UDIMO řekl, že tato pěší zóna je nebezpečná – auta tam 20kilometrovou rychlostí nejezdí a řada řidičů si ani neuvědomuje, že tam mají přednost chodci.

Navrhl proto nejdřív vylepšit značení, a pro bezpečnost chodců namalovat přechody.

To se líbí i primátorovi Hynku Hanzovi z ODS: „Je to návrh, který stojí za úvahu, protože je rychle realizovatelný. Musíme si nad to sednout s dopravním inspektorátem, abychom si vyjasnili, co je možné a co ne.“

Druhá fáze faktického fungování pěší zóny na náměstí Svobody byznamenala instalaci fyzických překážek, například výsuvných patníků – tak, aby zóna pokračovala z Krupské ulice pod magistrátem a v ulici podél obchodního centra Fontána.

Na druhé straně náměstí se pak počítá s výstavbou hotelu, takže i provoz u něj by bylo potřeba zohlednit.

Návrh odborníků má mezery – neřeší třeba vlastnictví pozemků na plánovaných cyklotrasách

Návrh odborníků počítá i s dalšími zásadními změnami – například s vybudováním téměř 50 kilometrů tras pro cyklisty. Neřeší ovšem vlastnictví pozemků, což se ukazuje, kromě peněz, jako největší problém.

Podporu MHD navrhuje Roháč řešit vyhrazenými pruhy tam, kde to jde, nebo také upraveným provozem semaforů ve prospěch MHD.

Ukázalo se také, že tzv. obchvat Trnovan, který je v územním plánu a měl by odlehčit Masarykově ulici v oblasti Červeného kostela, by ničemu nepomohl – podle Pavla Roháče by se totiž musely navýšit kapacity navazujících kruhových objezdů v Nákladní ulici, které jsou už teď na hranici únosnosti a není ani místo na rozšíření silnic.

Do konce června můžou lidé prostřednictvím webu města, kde návrh najdou, posílat připomínky. Vyjádří se k němu dopravní policie, Ústecký kraj, Ředitelství silnic a dálnic a další instituce.

V červenci by se pak konečnou verzí mohli zabývat radní a po prázdninách i zastupitelé.

Související