Nové jízdní řády v Ústeckém kraji? Rozšíření integrované dopravy i problémy s uznáváním jízdenek
V Ústeckém kraji platí od neděle (11. 12.) nové jízdní řády. Na Děčínsku se mění návaznost vlaků na rychlíky ve směru od Prahy. A do krajské integrované dopravy se připojila další města. Lidé z Chomutova, Jirkova a Varnsdorfu na Děčínsku by tak měli mít jednodušší cestování.
„Probudím se ráno na chomutovském sídlišti, dojedu si trolejbusem na nádraží a dopravím se vlakem do Mostu. Ten lístek si přitom zakoupím už v tom trolejbusu,“ komentoval systém rozšířené integrované dopravy při představení jízdních řádů Jakub Jeřábek z ústeckého krajského úřadu.
Změny se týkají také propojení ústecké krajské integrované dopravy a pražské integrované dopravy. Cestující budou mít jednodušší cestování hlavně na Roudnicku.
Současnému jízdnímu řádu se ale nevyhnuly problémy. Cestující budou mít potíže s uznáváním jízdenek v rychlících mezi Mostem a Plzní. Jde totiž o první trať, kde stát objednal rychlíky u jiné společnosti než u Českých drah. Oba dopravci se ale nedohodli na vzájemném uznávání jízdenek a lidé si tak budou muset koupit vždy nový jízdní doklad.
Částečným řešením může byt pro cestující na území Ústeckého kraje cestování na krajskou integrovanou jízdenku. Tu uznávají České dráhy i soukromý dopravce GW Train Regio. Ten nechtěl vyjednávání s drahami komentovat.
S novým jízdním řádem přišlo i mírné zdražení. Jízdné na vzdálenosti přesahující 120 kilometrů se u drah zvýší o čtyři koruny. U kratších jízd do 120 kilometrů se cena jízdenky zvýší o korunu. Stejně vzroste také jízdné v některých pásmech krajské dopravy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jsou školy připravené na útoky žáků? ‚Je otázka času, než se stane něco hodně vážného,‘ říká ředitel
-
Země EU schválily prodloužení sankcí proti Rusku. Maďarsko bylo do poslední chvíle proti
-
Zemi si rozvracet nedáme, hřmí Fico. Vládu mu ale může položit vlastní koalice
-
Do sněmovní kampaně se vrátí téma antikomunismu. Vládní strany chtějí upozorňovat na ‚skrytou‘ KSČM