Nehody na Litoměřicku: Liška uvízla pod espézetkou a německý důchodce najel autem do hotelu

Liška po nehodě uvízla pod espézetkou
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Liška po nehodě uvízla pod espézetkou

Zkušený dopravní policista zažije během výkonu svého povolání takové situace, které by nevymyslel ani dobrý scénárista.

Když policisté přijeli k jedné dopravní nehodě, řidič jim tvrdil, že srazil nějaké zvíře. Hledali, hledali, zvíře ale nikde. Opakovaně prošli celé okolí, ale výsledek pátrání nula. Když zvíře konečně našli, nevěřili vlastním očím: neleželo na silnici, ale bylo zapasované u chladiče pod značkou auta. Nešlo samozřejmě o divočáka, ale o dospělou lišku.

Takhle popisuje situaci zkušený policista, vedoucí dopravního inspektorátu Litoměřice Jaromír Galia: „Jednou se nám stalo, že řidič tvrdil, že trefil přebíhající zvíře. To jsme celou dobu nemohli najít. Následně byla pod espézetkou v nárazníku u chladiče nalezena liška. Kupodivu po ohledání, když jsme se ji snažili vyndat, tak vyběhla a utekla zpátky do přírody.“

Nehody na Litoměřicku nemají samozřejmě na svědomí jen zvířata, ale častěji řidiči sami. Jako například německý občan, který si půjčil auto od svého syna. Byl zvyklý na manuální převodovku, jenže auto syna mělo převodovku automatickou.

Německý senior si to při rozjíždění popletl, místo zpátečky zařadil dopředu a najel s autem přímo do hotelu. Tahle nehoda působí až úsměvně, co ale úsměvné není, že starší lidé a mladí nezkušení řidiči dělají chyby při řízení hodně často.

Které řidiče vidí Jaromír Galia jako nejrizikovější? „Já bych řekl, že jsou to dvě skupiny. Jedna skupina jsou úplně začínající, kteří vyjdou z autoškoly, někteří z nich dostanou silná vozidla a potom si myslí, že jim patří svět. Na druhou stranu jsou to ti dříve narození, protože mají zákonnou povinnost si prověřit zdravotní stav, ale už se neřeší to, že se za tu dobu před 40, 50 lety, co si dělali řidičský průkaz, respektive získali řidičské oprávnění, několikrát změnil zákon.“

Tohle je hodně znát například při odbočování, kdy senioři dají směrovku, začnou odbočovat, ale nepřesvědčí se v zrcátku, jestli je to bezpečné. Pak se s policií u dopravní nehody dohadují, že udělali všechno, co udělat měli. Chyba. Není to pravda.

Jaromír Galia slouží na různých dopravních odděleních kolem čtyřiadvaceti let. Co se za tu dobu nejvíc změnilo?

„Určitě byla horší technika. A řekl bych, že v těch letech 1993 až 6 byla větší slušnost na těch silnicích. Dnes jsou lidé takoví… Otrkanější.“