Na zrekonstruovaný železniční most v Děčíně se vracejí nákladní vlaky
Na železniční most v Děčíně se 23. února odpoledne po roce a půl vrátí nákladní vlaky. Rekonstrukce nákladní trati v úseku Děčín-Východ-Prostřední Žleb, která je součástí transevropské dopravní sítě, zahrnovala obnovu kolejí, údržbu tunelu a výměnu starého železničního mostu za nový.
Okamžitě po otevření bude trať využitá naplno.
„Po 16. hodině dojde ke zprovoznění této spojovací koleje, která je ve vztahu k nákladní dopravě velice významná. Na následujících 24 je už tam natrasováno 115 vlaků, k nim ještě přibývají tzv. ad hocy, tedy nepředpokládané trasy,“ přiblížil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Rekonstrukce téměř 1,5 kilometru dlouhého úseku stála víc než miliardu korun. Z 80 procent pokryla náklady na ni evropská dotace.
Související
-
Nový železniční most přes Labe v Děčíně testují technici. Prověřují, jak zvládne přes 600 tun zátěže
Lokomotiva a několik plně naložených vagónů najelo na železniční most v Děčíně, aby vyzkoušelo jeho statiku. 21. listopadu začaly zatěžovací zkoušky nové mostní konstrukce.
-
Stavebníci začali přesouvat přes Labe nový most mezi Prostředním Žlebem a nádražím Děčín východ
Do 16. září bude na svém místě nový železniční most přes Labe u Prostředního Žlebu v Děčíně. Ke konci se tak chýlí rozsáhlé opravy trati z děčínského východního nádraží.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ožívá kauza defraudace v tajné službě za 190 milionů korun, v podezření je bývalý špičkový špion
-
Policie předvolá europoslance Turka kvůli rychlé jízdě, podezírá ho z přestupku. Má vysvětlit okolnosti fotky
-
Cukrování, osobní chemie a italský šarm. Meloniová ukázala, že na Trumpa racionalita tolik neplatí
-
Turek, Konečná a Klaus? Tajné služby podezřívají Írán a Rusko z hledání spojenců, tvrdí Slonková