Stavebníci začali přesouvat přes Labe nový most mezi Prostředním Žlebem a nádražím Děčín východ

14. září 2022

Stavbaři finišují s opravou přemostění Labem mezi děčínským východním nádražím a Prostředním Žlebem. Do 16. září chtějí přes řeku přesunout víc než 200 metrů dlouhý železniční most. Ten nahradí původní přemostění, po kterém jezdily vlaky od roku 1916.

Posunutí mostu na druhý břeh má na starosti hydraulika a dobře namazané lože na jednotlivých pilířích. Most je dlouhý víc než 200 metrů a podle stavebníků váží zhruba 1741 tun.

Oproti původnímu mostu na něm budou koleje uložené do klasického štěrku.

„Na té staré ocelové konstrukci byly mostovky, což jsou v podstatě dřevěné pražce, na kterých je umístěná kolejnice. Na tom novém mostě už tyto prvky nebudou, bude tam klasické kolejové lože – to znamená štěrkové lože, pražce, kolejnice. Má to velké výhody v rámci úspor na opravy a provozuschopnost dráhy,“ vysvětluje Marek Urválek ze Správy železnic.

Hotovo by mělo být v prosinci 2022

Vedle mostu ale řeší dělníci ještě špatné podloží v navazujícím tunelu. Podle Marka Urválka ze Správy železnic by se i přes komplikace měl trať mezi děčínským východním nádražím a Prostředním Žlebem otevřít na začátku letošního prosince.

„Plánovaný termín je 10. prosince. Součástí rekonstrukce je i výměna trakčního vedení v celém úseku a zbudování nového zabezpečovacího zařízení a nového železničního přejezdu. V úsecích, kde stavba prochází obytnou zástavbou, pak budou vybudovány protihlukové stěny,“ přiblížil Urválek.

Nový most nahradí původní přemostění řeky po 106 letech.

„Ta původní ocelová konstrukce je z roku 1916, a je už na hranici své životnosti. My stavíme mosty vždy s životností 100 let. Jestli se dostaneme přes 100 let, to uvidí generace po nás,“ věří Marek Urválek ze Správy železnic.

Celkově vyjdou opravy na víc než 1,13 miliardy korun.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související