Emailové pozvánky

7. prosinec 2012

„Co si myslíte o tom, že některé pozvánky na společenské akce se už posílají přes email? Mám za to, že v takovém případě by byla vhodnější klasická papírová pozvánka. A ještě by mě zajímalo, zda je v pozvánce nutné dotyčného oslovovat jeho titulem, nebo stačí bez titulu? Děkuji.“ píše Jana Vlková z Prahy.

Milan Knotek, znalec etikety: „V dnešním elektronickém světě je naprosto běžné posílat pozvánky prostřednictvím e-mailu a měli bychom na to být připraveni. Pokud ale organizujeme skutečně reprezentativní akci s účastní významných lidí, tady bych přeci jen pořád doporučoval vypravit pozvánku na hezkém papíře a elektronicky si pomoci pouze pro účely připomenutí nebo potvrzení účasti.“

Alena Perková, moderátorka: „Takže záleží na významu akce.“

Milan Knotek, znalec etikety: „Ano, velvyslanci nebo primátorovi pošleme papírovou pozvánku, přátelům na oslavu narozenin určitě postačí e-mail.“

Alena Perková, moderátorka: „Paní Vlková se taky ptá, jak je to s oslovováním lidí na pozvánkách, jestli akademickými tituly nebo jménem?“

Milan Knotek, znalec etikety: „Většinou jde obojí, protože v České republice akademické tituly rádi používáme. O něco vhodnější se mi ale jeví oslovit pozvaného funkcí – vážený pane primátore, řediteli, vaše excelence…nebo příjmením…pane Dvořáku, paní Svatošová…ale když tam bude vážený pane doktore, nic se nestane, je to taky v pořádku. Měli bychom si spíš dávat pozor na to, aby pozvánka obsahovala všechny důležité náležitosti – název akce, místo a čas setkání, kontakt na organizátora, požadavek na vhodné oblečení… především v tom se hodně chybuje.“

autoři: mkt , Alena Perková
Spustit audio