Dělníci odklízejí zeminu z blízkosti místa, kde dálnici D8 v roce 2013 poškodil rozsáhlý sesuv půdy

24. září 2021 09:00
Informace ze severu Čech
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Asi 30 000 kubíků hlíny a kamení odvezou náklaďáky od dálnice D8

Dělníci odklízejí zeminu od dálnice D8 v Českém středohoří. Kamení a hlína míří na skládku. Pracuje se v okolí někdejšího sesuvu, který v roce 2013 tehdy rozestavěnou dálnici zavalil, a oddálil tak její dokončení. Že by se mohl podobný scénář opakovat, ale podle Ředitelství silnic a dálnic nehrozí.

Dělníci odvážejí z okolí dálnice zhruba 30 tisíc kubíků materiálu. Podle Jana Rýdla vlastní dálnici, která stojí v rizikovém sesuvném území, nebezpečí nehrozí.

„Všechny ujišťuji, že ta dálnice tak, jak ji sledujeme, a těch celkových bodů, které sledujeme, je kolem 500, je stabilní, chová se velmi slušně geologicky a veškerý provoz po ní je naprosto bezpečný,“ uvedl Rýdl.

Nakladač a nákladní automobil na stavbě

Nákladní auta odvážejí zeminu s kamením zhruba kilometr od místa, kde dálnici v 2013 poškodil sesuv. Ten zničil i část trati mezi Lovosicemi a Teplicemi.

Přestože silničáři kolem dálnice stále pracují, na trati začne oprava zřejmě až během 10. výročí sesuvu.

„Realizaci stavby Správa železnic plánuje na roky 2023 a 2024. Záměr projektu, schválený loni centrální komisí ministerstva dopravy, předpokládá celkové investiční náklady ve výši 435 milionů korun,“ potvrdil Dušan Gavenda ze Správy železnic.

Sesuvem zničenou trať má nahradit několik desítek metrů dlouhý most.

„Vlaky by tímto místem měli projíždět po novém ocelovém mostě o sedmi polích s rozpětím 20 metr,“ dodal Dušan Gavenda.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související