Železničáři chtějí začít modernizovat trať mezi Litoměřicemi a Děčínem do 6 let
Modernizace trati mezi Litoměřicemi a Děčínem má stát víc než 9 miliard korun. Železničáři s ní chtějí začít zhruba do 6 let.
Správa železniční dopravní cesty ale musí nejdřív pro úsek mezi Střekovem a Děčínem získat kladné posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
„Vymění se koleje, výhybky, obnoví se odvodnění, mosty, skalní svahy se ochrání proti padání úlomků. Zabezpečovací zařízení se nahradí moderní, elektronické s evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS. Zrekonstruuje se i trakční vedení a napájení,“ vypočítává penzum oprav Marek Iliaš ze SŽDC.
Někteří lidé z ústeckých Olšinek ale nesouhlasí s navrženými protihlukovými stěnami. Podle nich by zdi zastínily jejich domy a uzavřely by okolí. SŽDC ale argumentuje nutností zdí kvůli dodržení hlukových limitů.
Související
-
Stát zřejmě neobnoví železnici mezi Lovosicemi a Teplicemi
V roce 2013 poškodil železniční trať mezi Teplicemi a Lovosicemi sesuv půdy. Místo vlaků už tak téměř pět let jezdí autobusy. A pravděpodobně to tak už i zůstane.
-
Vysokorychlostní železnice do Drážďan, Mnichova, Vratislavi a...
Praha se možná dočká čtyř vysokorychlostních železničních koridorů. Vést by mohly do Drážďan, Mnichova, Vratislavi a na Brno a dále do Rakouska. Vyplývá to z dokume...
-
Kvůli posunuté trati je uzavřená železnice na Modlavu na...
Až do odvolání je uzavřená tzv. Moldavská dráha na Teplicku. Výluka platí pro vlaky v úseku Osek–Moldava. Trať je neprůjezdná kvůli posunutým kolejím a opěrné zdi. ...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Policisté proti vlastencům a umlčená hymna? Řetězový e-mail zneužívá pět let stará videa
-
Interrupcí je dnes desetkrát méně než v 80. letech. Důvodem je lepší prevence, hodnotí socioložka
-
Hongkong na jejich hlavu vypsal odměnu tři miliony korun. Provinily se jen tím, že protestovaly proti Číně
-
Maximální tlak, hybridní válka a pomoc z Kremlu. Také Írán je v mysli Trumpa dál prioritou, míní expert