Vlaková doprava v Ústeckém kraji měsíc od změn jízdních řádů: zklidnění i málo nízkopodlažní vlaků
Před měsícem začaly v Ústeckém kraji platit nové jízdní řády. S nimi dorazily na železnici i další změny – kromě Českých drah například začali provoz na některých tratích nově zajišťovat soukromí dopravci.
Podle Jakuba Jeřábka z ústeckého krajského úřadu si vlaková doprava v kraji po změnách tzv. „sedla“.
„Vlaky jezdí víceméně včas. Ke zpožděním může ale docházet vždy – je to třeba způsobeno stavem na dráze, mohou za tím být problémy s kapacitou, nebo problémy s jiným vlakem, takže si myslíme, že toto se už také stabilizovalo,“ shrnul Jeřábek.
Pro řadu cestujících byla největší změnou jízdenka. Nově lidé cestují výhradně na jízdenku dopravy Ústeckého kraje, která ale neumožňuje nákup zpáteční cesty.
K tomu vedoucí krajského odboru dopravy Jindřich Franěk dodává: „Zpáteční jízdenku nenabízel Ústecký kraj v tarifu Dopravy Ústeckého kraje, tudíž ji nyní ani nezrušil – zrušily ji České dráhy. Ústecký kraj jim do jejich tarifů nemluví.“
Cestující mají k nové železniční dopravě stále výtky
Někteří cestující ale se změnami spokojení nejsou. Například na facebooku dopravy Ústeckého kraje se objevují výtky na chybějící nízkopodlažní vlaky. Veronika Císařová hovoří o zhoršení jízdy vlakem na lince z Děčína na ústecký Střekov, kdy se jí špatně cestuje s kočárkem. Úředníci teď tento problém řeší.
„Prověříme, jak se změnil počet nízkopodlažních vlaků. Domníváme se, že jejich počet vzrostl, a naopak tedy došlo ke zlepšení situace. Nicméně se mohlo stát, že nasazením jiných dopravců než Českých drah mohlo v některé lokalitě dojít k tomu, že tam po určitou dobu budou vagony s vyšším nástupem, které budou následně vyměněny za nízkopodlažní,“ vysvětlil Franěk.
Problém by naopak neměl být s nákupem jízdenek na nádražích, i když lidé necestují po kraji s Českými drahami.
„Pokladní neřeší, jakým vlakem cestující jede. Podle tarifu Dopravy Ústeckého kraje zadá cílovou stanici a jízdenku prodá. Jízdenka, prodaná na nádraží Českých drah nebo třeba v autobuse, pak platí například i ve vlaku Länderbahnu,“ doplnil Jakub Jeřábek z krajského úřadu.
Vedle národního dopravce jezdí v Ústeckém kraji také společnosti RegioJet, AŽD Praha, Die Länderbahn, GW Train Regio a Arriva.
Související
-
Na Švestkovou dráhu se po dvanácti letech vrátily pravidelné vlaky
Na jednu z nejkrásnějších tratí podle odborníků i laické veřejnosti se vrátily pravidelné denní spoje. Jde o Švestkovou dráhu původně mezi Lovosicemi a Mostem.
-
Cestují vlakem čekají v Ústeckém kraji od 15. prosince změny
15. prosince začnou v Ústeckém kraji jezdit vedle Českých drah i noví soukromí dopravci. S novým jízdním řádem přijdou taky změny v systému jízdenek a přibydou nové spoje.
-
Ústecký kraj dá v roce 2020 víc peněz na regionální vlaky a autobusy
Víc peněz na veřejnou dopravu nebo finance na stavbu obchvatu Roudnice nad Labem a Chomutova. I s tím počítá na příští rok rozpočet Ústeckého kraje.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Autoklub dostal sankci skoro 11 milionů korun. Porušoval pravidla, když využíval státní dotaci
-
‚Excesivní vybočení.‘ Expolicistovi, který v opilosti mlátil pěstmi dívky v baru, hrozí u soudu až 10 let
-
Poprvé mě někdo kritizoval za to, že je malý nárůst poplatků a málo zdražujeme, říká šéf ERÚ Trávníček
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy