V Ústí nad Labem se diskutovalo o problémech města i nedostatcích při komunikaci s občany

5. prosinec 2019

Zhruba 40 lidí se 4. prosince účastnilo druhé veřejné diskuze o návrhu strategie rozvoje města Ústí nad Labem v letech 2021 až 2030. Hlavním tématem bylo veřejné prostranství – jaké je a jaké by ho obyvatelé chtěli mít. Řeč se ale několikrát stočila i na způsob komunikace města s lidmi.

Co chtějí lidé změnit ve veřejném prostor, psali na lístky a pracovníci agentury KPMG jejich názory ujasňovali.

„Není to jen ten úklid, ale je to i taková zanedbanost. Ten veřejný prostor je takový rozbitý, město to neudržuje. Ten úklid vnímáte, že jako nedostatečný ze strany města, nebo to vnímáte tak, že na to lidé nedbají?“ „Lidi jsou prasata a neuklidí to. A město není adaptabilní – někdy je tam toho nepořádku víc a v tom období, kdy jsou třeba nějaké akce, není schopno uklízet častěji. Když člověk ví, na který e-mail to má poslat, což je zase trochu smutný, že si ho člověk musí najít, tak to funguje.“

Podobnou zkušenost má i náměstek primátora Pavel Tošovský z ODS – i když z druhé strany: „Ke měn když se takový dotaz dostane, tak ho ihned začnu řešit a hledám, kdo to má na starosti. Lidé už jsou někdy tak zoufalí, že kvůli tomu volají primátorovi nebo náměstkovi. To, že bychom mohli mít viditelně ohlašování problémů na titulní stránce webu města je jistě k zamyšlení. Budu to s panem primátorem konzultovat.“

Podnětů ze dvou veřejných diskuzí i z jednání tematických pracovních skupin je mnohem víc. Agentura KPMG z nich připraví návrh strategie rozvoje a na jaře o něm lidé budou mít možnost ještě jednou diskutovat.

„Potom proběhne posouzení vlivu na životní prostředí a někdy v dubnu, v květnu by měla jít ta strategie do rady a zastupitelstva města ke schválení,“ shrnul další postup Radek Chaloupka z KPMG.

Za přípravu strategie zaplatí město agentuře 1,5 milionu korun. Základní návrhy k rozvoji města najdou lidé na webu strategie-usti.cz.

Spustit audio

Související