Ústecký kraj začal hledat nového železničního dopravce pro hlavní linky

22. březen 2023 14:00

Hejtmanství začalo řešit, kdo od roku 2026 zajistí železniční dopravu na velké části železničních linek v Ústeckém kraji. Jde o zakázku za více než 18 miliard korun, které kraj novému dopravci vyplatí za 15leté období.

Oslovení cestující by chtěli zachovat současné služby ve vlacích. 

„Mělo by to zůstat, jsem spokojena,“ komentuje pohodlí nízkopodlažních spojů RegioPanter Zdena Nebáznivá. Podle Daniela Skrbka by stačilo, kdyby vlaky neměly zpoždění: „Určitě bych rád něco, co spolehlivě jezdí, protože nějak moc často se stává, že ten vlak vůbec nejede. Aspoň tohle zařídit, a a až pak bych řešil nějaké WiFi nebo zásuvky.“

Dopravci mají nabídnout nové nebo modernizované vlaky

Nový dopravce by měl v regionu jezdit 15 let, a to od roku 2026. Podle Jakuba Jeřábka z krajského odboru dopravy chce hejtmanství přesoutěžit hlavní elektrifikované trati.

„Určitě je tam naše, troufnu si říct, nejhlavnější linka – U1, která jede z Děčína přes Ústí, Teplice, Most a Chomutov až do Kadaně. Potom jsou tam nějaké posilové vlaky mezi Ústím a Roudnicí nebo t zmíněná linka Ústí – Litoměřice – Štětí,“ vypočítává Jeřábek.

V rámci zakázky musí dopravci nabídnout nové, nebo minimálně modernizované vlaky. „V té soutěži je požadavek na to, aby byly s novou smlouvou obnoveny i interiéry a plochy pro cestující. To znamená nové podlahy, nové čalounění sedaček a zvnějšku vlaky nově lakované,“ vysvětluje Jeřábek.

Hodnota zakázky přesahuje za celou dobu trvání 18 miliard korun. Podle Jakuba Jeřábka je ale možné, že se podaří soutěží výslednou cenu snížit.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související