Ústecký kraj připravuje rekonstrukci mostu přes Labe v Roudnici. Během oprav bude přístupný pro chodce a cyklisty

7. únor 2025 09:25

Během posledního únorového dne odstartuje plánovaná oprava mostu Ervína Špindlera v Roudnici nad Labem. Zástupci Ústeckého kraje a stavbařů proto starosty podřipských měst a obcí seznámili s bližším harmonogramem prací i s dopravním omezením. 

Stavbaři museli změnit plán rekonstrukce kvůli špatné železobetonové mostovce – ta bude podle stavbyvedoucího Pavla Kuděje zapotřebí vybourat a vyměnit.

„Museli jsme z původní rekonstrukce změnit zejména výměnu železobetonové mostovky, což znamená, že musíme zbourat tu stávající a nahradit ji novou. To se projeví prodloužením stavby o zhruba tři měsíce,“ shrnul Kuděj.

Zástupci Ústeckého kraje a stavbařů seznámili starosty podřipských měst a obcí s harmonogramem prací i s dopravním omezením

Pro přepravu na druhý břeh Labe bude možné využít objízdné trasy, a to buď přes Litoměřice nebo Štětí. Ústecký kraj současně řeší další možnosti.

„Ty zvažované varianty jsou buď přívoz nebo pontonový most. Obě dvě jsou na stole, ale neznáme zatím další podrobnosti – rozhodně by tedy nezačaly fungovat od začátku uzavírky toho mostu,“ vysvětluje readní pro dopravu Tomáš Rieger z ODS.

Oprava mostu se dotkne osobní i veřejné dopravy

Rekonstrukce na více než rok změní pravidelné linky – autobusy směřující od obcí za mostem skončí na vědomické straně v křižovatce nad bazénem. Odtud mohou pěší dojít až na Karlovo náměstí nebo mohou cestující jet dál po objízdných trasách na druhý břeh.

Jakub Jeřábek z krajského odboru dopravy nevyloučil ani posílení některých spojů. „Pokud nebudou nějaké autobusové spoje kapacitně dostačovat, bude se kraj snažit najít posily, nicméně se nacházíme v čase dopravní špičky, takže nemusí být úplně jednoduché ty posilové autobusy a řidiče najít,“ dodal.

Pro veškerou dopravu se most uzavře 28. února. Chodci a cyklisté se přes most dostanou po celou dobu rekonstrukce. Na úzkém chodníku budou po 60 metrech udělané výhybny, tak aby se mohli vzájemně vyhnout chodci a cyklisté vedoucí kolo.

Spustit audio

Související