Ústecký kraj podepsal smlouvu na zajištění dopravy na pěti páteřních tratích
Dopravu na pěti hlavních železničních linkách v Ústeckém kraji bude od prosince 2026 zajišťovat nový dopravce. Hejtmanství uzavřelo smlouvu se společností RegioJet.
„Od prosince 2026 tak budou jezdit na páteřních tratích dvou a tří vozové elektrické jednotky – nízkopodlažní, s klimatizací a wifi, s více místy se stolky nebo větším prostorem pro jízdní kola. Samozřejmostí je moderní infosystém a zelené provedení v barvách Dopravy Ústeckého kraje,“ přibližuje mluvčí hejtmanství Magdalena Fraňková.
RegioJet zajistí dopravu například mezi Ústím a Roudnicí nad Labem nebo mezi Děčínem, Litvínovem a Kadaní. Za 15letou zakázku zaplatí kraj celkem víc než 11 miliard korun.
Související
-
Vlaky na trase mezi Louny a Slaným zůstávají – starostové uspěli s protestem proti jejich rušení
Na trati mezi Louny a Slaným budou i nadále jezdit osobní vlaky. Zástupci samospráv se na tom dohodli se Středočeským krajem, který spoje plánoval od června rušit.
-
Na důležitou železniční trať mezi Děčínem a Německem se po dvouleté odstávce vrátily nákladní vlaky
Při opravě trati z Děčína-Východ do Prostředního Žlebu bylo nutné vyměnit víc než sto let starý železniční most nebo opravit tunel dlouhý skoro čtyři sta metrů.
-
Na Litoměřicku skončila rozsáhlá oprava trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou
Železničáři dokončili obnovu železniční trati Lovosice – Česká Lípa. Opravy stály téměř miliardu korun. Vlaky teď v tomto 45kilometrovém úseku mohou jezdit rychleji.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Sokolové bojují o ukradené peníze. Policie u asistentky zajistila 11 milionů v hotovosti
-
České skiareály se vyrovnají Alpám. Benefitem je dostupnost i lépe upravené tratě, říká šéf asociace
-
Zelenskyj naznačil ochotu ukončit válku za členství v NATO. Okupované území by bylo z dohody vyňato
-
Německo se bude zbavovat roušek a respirátorů. Skladování ho každý měsíc stojí 30 milionů korun