Na Litoměřicku skončila rozsáhlá oprava trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Vlaky tam teď mohou jezdit rychleji
Železničáři dokončili obnovu železniční trati Lovosice – Česká Lípa. Opravy stály téměř miliardu korun. Vlaky teď v tomto 45 kilometrů dlouhém úseku mohou jezdit rychleji než dřív. Na trati se zvýšila také bezpečnost.
Rekonstrukce, která začala loni v listopadu, s sebou přinesla řadu změn. Nový je železniční svršek i spodek – tedy koleje i podloží, na kterém leží. S tím souvisí i zvýšení rychlosti vlaků. Na trati teď mohou místo původních 60 jezdit až 100 km/h.
Modernizací prošla spojovací a zabezpečovací zařízení. Přestavěná byla celá stanice v Žalhosticích, kde vznikla bezbariérová nástupiště, stejně jako v Trnovanech.
Nově se bude po trati jezdit rychleji a bezpečněji
Přejezdy, které byly dříve nepřehledné, teď stavbaři rozšířili nebo upravili, aby byly i bezpečnější. V Žalhosticích a na horním nádraží v Litoměřicích jsou nově kamerové systémy, které dohlížejí na pohyb cestujících. Opravy se dotkly také pěti mostků a 23 propustků.
V Žalhosticích je také na trati nainstalované nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA-55. To bude dálkově ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích.
Termín dokončení rekonstrukce železniční trati Lovosice – Česká Lípa se podle Správy železnic posunul o pět týdnů. Původně měl být provoz obnovený už 4. srpna.
Podle mluvčí Správy železnice Nely Eberl-Friebové dostali železničáři finanční prostředky pro opravu v jiném než v původně předpokládaném termínu. Tím se posunulo i výběrové řízení na zhotovitele a následné podepsání smlouvy. Kvůli zpoždění oprav v navazujícím úseku Liběšice-Úštěk se proto vlaky na trať vrátily až 18. září.
Související
-
Železničáři odkládají opravu části podkrušnohorské trati kvůli úsporám v navrženém státním rozpočtu
Vláda počítá ve státním rozpočtu pro tento rok se schodkem 280 miliard korun. Kvůli škrtům se ale odkládají některé investice do železnic v Ústeckém kraji.
-
Železničáři odkládají kvůli škrtům opravu části hlavní podkrušnohorské trati
Železničáři zatím nestanovili termín opravy přejezdů na trati mezi Roudnicí nad Labem a Straškovem na Litoměřicku. Důvodem jsou škrty v chystaném státním rozpočtu.
-
Přípravy tras rychlodráhy do Drážďan pokračují. Železničáři požádali o změnu zásad územního rozvoje
Správa železnic požádala Ústecký kraj o změnu zásad územního rozvoje regionu, aby mohla do plánů zanést nové trasy pro chystanou rychlodráhu z Prahy do Drážďan.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dezerce na Ukrajině: letos zběhlo víc vojáků než za předchozí dva roky, stovky jich utekly od Vuhledaru
-
Rekordní odměny. Ředitel pražského magistrátu Kubelka své asistentce přilepšil o 857 tisíc korun
-
‚Jsme odkladiště dětí, se kterými si nikdo neví rady.‘ Česko čelí krizi ústavní výchovy dětí
-
Evropa nahlíží do armádních skladů a přemýšlí, jak se ubrání bez Spojených států