Tip na výlet: Horskou dráhou do Vejprt
Pokud se rozhodneme vyrazit z Chomutova do Vejprt vlakem, čeká nás jízda malebnou krušnohorskou krajinou. Ta nemusí končit na české straně, ale po železnici můžeme dále pokračovat do Německa. Jak tato horská železnice vznikala a kam až dojedeme?
„Byla to jedna z prvních velkých horských tratí u nás. Stoupá z Chomutova přes Černovice, Přísečnici na Kovářskou a do Vejprt. Původní trať přes Horu Svatého Šebestiána na Reitzenhain dnes už není v provozu,“ popisuje historik Jiří Šlajsna.
Stavba trati začala už v roce 1868, stavěla jí společnost Buštěhradské dráhy a měla za cíl spojit české země se Saskem, především propojit krušnohorskou uhelnou pánev s odbytištěm v Sasku a Německu.
Celá trať byla stavěna ručně, bez použití těžké techniky. Jediným pomocníkem traťových dělníků byl střelný prach. V současnosti jde o jednu z mála zachovaných horských tratí u nás, proto by si zasloužila zachovat.
S touto dráhou se také pojí nejeden zajímavý příběh. Poslouchejte…
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.