Sesuvem poškozenou část trati v Českém středohoří má nahradit most

3. únor 2020 08:56

Za 2 roky by mohla začít obnova trati mezi Lovosicemi a Teplicemi. V roce 2013 jí poškodil sesuv nad Prackovicemi nad Labem na Litoměřicku, který zasáhl i tehdy rozestavěnou dálnici D8.

Správa železnic chce obnovit nejen samotnou trať v místě sesuvu pod kamenolomem Dobkovičky, ale také další části železnice. Práce mají vyjít na víc než 460 milionů korun.

„Investiční akce zahrnuje opravu tratě a vybudování nového železničního mostu, který tento úsek překlene. Cílem stavby je obnovení provozu na trati s minimálními investičními náklady. Plánovaný termín realizace je od září 2022 do prosince 2023,“ shrnula mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Na dalších částech trati pak chtějí vyměnit koleje, pražce a například i opravit některé přejezdy.

Plány železničářů stále zůstávají jen na papíře. Obnovu sesuvem poničené trati totiž musí schválit komise ministerstva dopravy, která se má sejít během tohoto měsíce. Pokud opravu trati schválí, dočká se železnice obnovy po zhruba 10 letech.

Sesuv poškodil trať mezi Lovosicemi a Teplicemi v roce 2013. Od té doby jezdí mezi Radejčínem a Lovosicemi místo vlaků autobusy.

Komise ministerstva měla původně v únoru také rozhodovat o tunelu pod Bílinou. Podle Františka Jemelky z ministerstva dopravy se ale rozhodnutí o stavbě tunelu, kterým by vedl ochvat Bíliny, odkládá, a to na druhé čtvrtletí tohoto roku.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související