Přívozy přes řeku Labe zatím nemusely zdražovat jízdné – díky podpoře obcí, které přes řeku spojují

20. květen 2022 09:11

Provozovatelé přívozů přes řeku Labe v Ústeckém kraji letos většinou nemuseli kvůli zdražení pohonných hmot nebo pojištění zvedat cenu jízdného na prámech. Jejich provoz podporují obce, které přívozy přes řeku spojují.

„Pojďte dál. Teď jsme v Církvicích, jste na školní lodi,“ zve redaktorku Českého rozhlasu na palubu lodi kapitán Josef Třešňák, který provozuje přívoz z Neštěmic do Svádova. Teď ho ze strany Povodí Labe překvapila nemilá zpráva.

„Chtějí po mně další peníze – 5000 korun, prý za trvalé stání přes noc. Ani jeden právník neví, co to je. Ostatní přívozy to navíc nemají – jen já,“ kroutí hlavou kapitán a dodává: „Noční stání? Vždyť tam není kotviště.  Tam není molo, já tam jezdím do písku.“

Se zaplacením poplatku pomohla panu Třešňákovi neštěmická radnice, která provoz prámu finančně podporuje.

„No, okamžitě jsme to zaplatili, protože je to služba lidem. Spousta lidí lodní dopravu využívá k tomu, aby se dostali na druhý břeh – buď na nákup, nebo na cyklostezku,“ potvrdila starostka Neštěmic Yvetta Tomková z hnutí Naše Ústí.

Povodí Labe bude účtovat stejný poplatek i dalším přívozům

Povodí Labe bude účtovat stejný poplatek i přívozům z Velkého Března do Neštědic nebo z Dolního Žlebu do Hřenska.

„Snažili jsme se tímto krokem narovnat smluvní vztahy se všemi nájemci pobřežních pozemků nebo vodní plochy pro mola a kotviště. Přívozům v úseku Ústí nad Labem – Hřensko budeme nově účtovat sazbu za trvalé stání, na druhou stranu nebudeme účtovat sazbu za využívání neveřejného přístaviště a sazbu za evidované plavidlo,“ vysvětluje mluvčí společnosti Hana Bendová.

Zvýšení nákladů na pohonné hmoty a pojištění se většinou letos do cen jízdného nepromítají. S vyššími náklady pomáhají provozovatelům prámů většinou obce, které berou přívoz jako službu veřejnosti a chtějí ji zachovat za každou cenu.

Spustit audio

Související