Občanská a dluhová poradně v Mostě radí kvůli nouzovému stavu klientům po internetu i telefonicky

23. duben 2020 09:44

Místo problémů s dluhy rady ohledně výpovědí. Takové dotazy teď častěji řeší pracovníci občanské a dluhové poradny při Diakonii v Mostě.

Obyčejně je navštěvují desítky lidí denně. Diakonie ale kvůli nařízením vlády prozatím přerušila osobní kontakt s klienty přímo v poradnách v Mostě i v Litvínově. Pracovníci ji teď poskytují konzultace po telefonu a přes internet.

Podle vedoucí poradny Lady Šůlaková podobných dotazů během nouzového stavu výrazně ubylo.

„Proměnila se skladba potřeb našich klientů. V praxi to znamená, že nám místo dluhové problematiky, na kterou se především zaměřujeme, přibyly otázky z oblasti pracovního práva. Klientům teď radíme především v tom, jak se bránit, když zaměstnavatel nepostupuje zcela v souladu se zákoníkem práce,“ popisuje Šůlaková.

Podle ní celkový počet klientů během nouzového stavu poklesl až o 75 %. Poradna totiž poskytuje služby jen prostřednictvím telefonického kontaktu, e-mailem nebo video hovorem přes sociální sítě. Právě to může být podle pracovníků poradny důvodem poklesu počtu klientů. Jejich značná část jsou totiž starší lidé, kteří raději do poradny docházejí.

„Nově jsme zavedli bezkontaktní konzultace. Máme i možnost konzultací po Skype, a právě ne všichni klienti tuto možnost mají – pro ně je pak ta naše služba hůře dostupná,“ říká vedoucí Šůlaková.

Podle ní by s rozvolňováním vládních opatření mohlo v dohledné době dojít i ke znovuotevření kontaktních míst.

„Zvažujeme, že bychom opět obnovili i osobní konzultace za přísných hygienických opatření,“ doplňuje Šůlaková.

Nouzový stav naučil pracovníky občanské poradny řešit řadu problémů s klienty video hovorem přes sociální sítě. V Diakonii teď zvažují, že by tuto službu poskytovali i po skončení nouzového stavu.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související