Na trať mezi Lovosicemi a Opárnem by se měly po 7 letech opět vrátit vlaky

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Po více než 12 letech se vracejí na Švestkovou dráhu pravidelné vlakové linky

Mezi Lovosicemi a Opárnem na Litoměřicku budou od června opět jezdit vlaky. Informovala o tom Správa železnic, která dnes začne s opravou kolejí mezí Lovosicemi a Chotiměří. Jde o stejnou trať, kterou v roce 2013 poškodil sesuv nad Prackovicemi nad Labem.

Aktuálně železničáři opraví pouze část trati. „Opravou projde pouze 9 kilometrů trati. Práce budou zahrnovat sanaci skal a opravu železničního svršku. Stát budou zhruba 11 milionů korun,“ vysvětlila Nela Friebová ze Správy železnic.

Vlaky se na úsek, který prochází Opárenským údolím, opět vrátí 6. června. Do konce září tam pak budou o víkendech jezdit vlaky dopravce AŽD Praha. Provoz budou zajišťovat na trase Litoměřice-horní nádraží – Chotiměř.

Firma AŽD Praha zajišťuje pro Ústecký kraj také dopravu na tzv. „Švestkové dráze“ mezi Lovosicemi a Mostem. Kraj jí bude mezi Lovosicemi a Opárnem platit pouze za pohonné hmoty.

„AŽD se samo nabídlo, že by to jako turistickou linku provozovalo. My tam samozřejmě jezdíme – máme objednáno u ČD náhradní autobusovou dopravu. Dolů ale, na konec obce Opárno, kde je vlaková zastávka, se ale autobusy nedostanou, a my chceme, aby to bylo přístupné veřejnosti,“ vysvětlil hejtman Oldřich Bubeníček z KSČM.

Vlaky na trati mezi Lovosicemi a Teplicemi nejezdí od roku 2013, kdy trať poškodil sesuv nad Prackovicemi a Litochovicemi nad Labem. Od té doby zajíždí vlaky pouze do Radejčína na Ústecku a do Lovosic vozí cestující náhradní autobusy.

Sesuvem poškozená část trati se má obnovy dočkat za několik let. Za dva roky chtějí železničáři vyhlásit výběrové řízení na firmu, která opravu provede. Práce vyjdou podle odhadu na zhruba 435 milionů korun.

„Mimo tuto investici čekají trať také opravné práce na zbylých úsecích. Půjde například o sanaci přilehlých skalních masivů, vyčištění propustku a štěrkového lože, výměnu pražců a části kolejnic a celkové zlepšení stavu trati. Navíc se zlepší zabezpečení stávajících přejezdů,“ doplnila Nela Friebová ze Správy železnic.

Spustit audio
autor: Jan Bachorík

Související