Most plánuje vybudování pěti páteřních cyklotras. Už na jaře se cyklisté dočkají tzv. „cykloboxů“

29. listopad 2018

Cyklisté v Mostě se mohli vyjádřit k plánům města na rozšíření cyklotras. Na mosteckém magistrátu se uskutečnilo veřejné projednávání budoucnosti tohoto druhu osobní dopravy.

Most představil svou vizi pěti páteřních městských cyklotras a jejich značení. Přítomní cyklisté se seznámili i s dalšími plány města, které mají zlepšit jízdu na kole po městě.

„Vadí mi dvě cesty – jedna ze Stalingradské čtvrti dolů, ta, i když je nová, je hrozně hrbatá. A nová cesta od nádraží do Chanova stále není značená,“ konstatuje Zdeněk Tarant, který ve svém seniorském věku najezdí ročně 5 000 kilometrů. I do své práce na hvězdárně na vrchu Hněvín jezdí každý den na kole. Podle něj by mělo město také častěji obnovovat piktogramy na cyklotrasách.

Každý den jezdí přes celé město do práce i Alena Zárubová. I ona přišla na veřejné projednávání o budoucnosti cyklodopravy v Mostě. Přála by si, aby Most lépe značil trasy a rychleji je budoval. Most by měl podle ní také zlepšit osvětlení některých míst a vzít si příklad z jiných měst.

„Přes Šibeník se nedá jet v noci, to pak musím po silnici. Závidím, když vycestuju do Německa, třeba do Drážďan, tak vidím, že cyklista je tam plnohodnotný uživatel komunikace,“ vysvětluje Zárubová.

Po páteřních trasách by se v budoucnosti měli lidé pohodlně dostat všude

Zástupci magistrátu si všechny podněty cyklistů zapsali. V budoucnu chce město vybudovat a vyznačit pět páteřních tras.

„Síť tras, která je neúplní, existuje historicky. Tu chceme doplnit a propojit obytné čtvrti s cílovými místy, jako jsou školy, zaměstnavatelé, úřady, městská knihovna a podobně,“ říká koordinátor městské mobility mosteckého magistrátu, Kamil Novotný.

Už na jaře příští rok by ale mohli cyklisté uzamykat svá jízdní kola do tzv. „cykloboxů“.

„Jsou ve výrobě cykloboxy na tři rekreační zóny – Matyldu, Benedikt a Šibeník. Budou zamykatelné, na PIN kódy, zdarma. Každý z nich bude obsahovat nabíječku pro elektrokola,“ říká koordinátor městské mobility mosteckého magistrátu, Kamil Novotný.

Most investuje do cyklodopravy ročně 2 až 3 miliony korun.

autor: jbe
Spustit audio

Související