Most plánuje vybudování pěti páteřních cyklotras. Už na jaře se cyklisté dočkají tzv. „cykloboxů“
Cyklisté v Mostě se mohli vyjádřit k plánům města na rozšíření cyklotras. Na mosteckém magistrátu se uskutečnilo veřejné projednávání budoucnosti tohoto druhu osobní dopravy.
Most představil svou vizi pěti páteřních městských cyklotras a jejich značení. Přítomní cyklisté se seznámili i s dalšími plány města, které mají zlepšit jízdu na kole po městě.
„Vadí mi dvě cesty – jedna ze Stalingradské čtvrti dolů, ta, i když je nová, je hrozně hrbatá. A nová cesta od nádraží do Chanova stále není značená,“ konstatuje Zdeněk Tarant, který ve svém seniorském věku najezdí ročně 5 000 kilometrů. I do své práce na hvězdárně na vrchu Hněvín jezdí každý den na kole. Podle něj by mělo město také častěji obnovovat piktogramy na cyklotrasách.
Každý den jezdí přes celé město do práce i Alena Zárubová. I ona přišla na veřejné projednávání o budoucnosti cyklodopravy v Mostě. Přála by si, aby Most lépe značil trasy a rychleji je budoval. Most by měl podle ní také zlepšit osvětlení některých míst a vzít si příklad z jiných měst.
„Přes Šibeník se nedá jet v noci, to pak musím po silnici. Závidím, když vycestuju do Německa, třeba do Drážďan, tak vidím, že cyklista je tam plnohodnotný uživatel komunikace,“ vysvětluje Zárubová.
Po páteřních trasách by se v budoucnosti měli lidé pohodlně dostat všude
Zástupci magistrátu si všechny podněty cyklistů zapsali. V budoucnu chce město vybudovat a vyznačit pět páteřních tras.
„Síť tras, která je neúplní, existuje historicky. Tu chceme doplnit a propojit obytné čtvrti s cílovými místy, jako jsou školy, zaměstnavatelé, úřady, městská knihovna a podobně,“ říká koordinátor městské mobility mosteckého magistrátu, Kamil Novotný.
Už na jaře příští rok by ale mohli cyklisté uzamykat svá jízdní kola do tzv. „cykloboxů“.
„Jsou ve výrobě cykloboxy na tři rekreační zóny – Matyldu, Benedikt a Šibeník. Budou zamykatelné, na PIN kódy, zdarma. Každý z nich bude obsahovat nabíječku pro elektrokola,“ říká koordinátor městské mobility mosteckého magistrátu, Kamil Novotný.
Most investuje do cyklodopravy ročně 2 až 3 miliony korun.
Související
-
Labská cyklostezka – kráska dlouhá 1220 kilometrů
Proč cestovat za odpočinkem tisíce kilometrů, když dobrodružství čeká přede dveřmi?
-
Do Krušných hor přijíždí více turistů než v minulých letech. Láká je příroda i cyklostezky
Podle Destinační agentury Krušné hory přijíždí do Krušnohoří stále více turistů. Lákají je hory, bohatá síť cyklostezek, sportovně-rekreační areály i hornické památky.
-
Cyklisté mohou začít využívat nový úsek cyklostezky od Prunéřova k Černovicím
Necelých 8 kilometrů má nový úsek cyklostezky od Černovic do Prunéřova. Cyklisté už tedy nemusejí při cestě z Černovic do Kadaně projíždět přes frekventovanou silnici I/13.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Pro pravdu boží půjdeme až do Kostnice.‘ Obvodní soud opět projednává kauzu blokace webu AC24
-
Martínkovi se daří dobře. ‚Rozpovídal se, pase koníčky, má radost ze života,‘ oznámila jeho rodina
-
ONLINE: Kyjev tvrdí, že připravil Putina o dárek k inauguraci. Odhalil chystaný atentát na Zelenského
-
Speciál: Do eurovoleb zbývá měsíc. Kdo kandiduje, specifika kampaně a co na to mladí