Louny: Kvůli bourání a stavbě nových mostů v Říční ulici hrozí firmám v průmyslové zóně, že přijdou o zákazníky

Louny - radnice a pomník mistra Jana Husa
Louny - radnice a pomník mistra Jana Husa

Louny získaly stoprocentní dotaci na demolici a následnou stavbu nových mostů v Říční ulici, která propojuje město s východní průmyslovou zónou. Práce začnou v únoru a potrvají deset měsíců.

Radnice stanovila objížďku, která povede po stávající cyklostezce. Provoz na ní bude jednosměrný, řízený semaforem. Někteří podnikatelé se proto obávají, že přijdou o zákazníky a zkrachují. Jiní si narychlo našli v Lounech nové působiště. Vedení města tvrdí, že s podnikateli jedná.

„To je na zavření. Je to úplně likvidační, protože když to zavřu, tak mi to rozkradou, a když ne, tak to finančně neutáhnu, protože mi sem nikdo nepojede,“ obává se majitel benzínové pumpy a automyčky Miloš Vondráček.

V průmyslové zóně ve východní části města podniká už 13 let. Teď má strach, že ho kvůli demolici a stavbě nových mostů, které jsou příjezdovou komunikací do areálu, čeká krach.

Řešením podle něj není ani objízdná trasa, kterou město stanovilo: „Kdyby to byl přímý spoj, tak by to ještě šlo. Oni to ale chtějí udělat kyvadlově. Kdo tam bude 15 minut na to, aby projel? Nikdo.“ Proto plánuje propuštění tří z pěti zaměstnanců.

Sousední prodejna stavebnin se raději stěhuje z východní průmyslové zóny na jiné místo v Lounech.

Demolice mostu je podle vedení města nezbytná

Podle vedení města je demolice mostu nezbytná, říká dosavadní starosta Loun z Unie pro sport a zdraví, Radovan Šabata: „Tenhle most je v jednom z nejhorších stavů, ve skupině šest. Oprava by vyšla na stejné peníze jako stavba nového. Přitom životnost takového mostu by byla poloviční – 25 až 50 let. Nový most by měl mít životnost 100 let.“

Město získalo dotaci více než 30 milionů korun na pokrytí demolice i stavby nových mostů. Práce mají začít počátkem února.

Město se podle Radovana Šabaty proto snaží s podnikateli jednat: „Jednali jsme s nimi několikrát, požádali je, aby se předzásobili. Jsou tam i další firmy, které budou mít komplikace, tak doufáme, že se na to připraví.“

Změna příjezdové cesty bude velkou komplikací i pro největšího lounského zaměstnavatele, společnost Legios. Jak se připravuje na komplikace v zásobování se do odvysílání reportáže nepodařilo zjistit.

Spustit audio
autor: Jan Beneš

Související