Jak vlastně fungují dárcovské SMS?

18. září 2013

Posílali jste už někdy dárcovskou SMS a přišlo vám divné, proč z třiceti korun dostanou vámi obdarovaní jen dvacet sedm? Tři koruny zaplatíte operátorovi, který službu provozuje. Nejde přitom rozhodně o malé peníze.

Dárcovské SMS, někdy se jim také říká DMS, už u nás fungují 9 let. Během této doby pomohly mnoha dobročinným projektům. Díky DMS se vybralo dohromady 430 milionů korun.

Nejsilnější byl přitom rok 2010, kdy lidé přes telefon poslali 61 milionů korun. Operátor si přitom z každé zprávy, určené na pomoc, odebral 3 koruny, tedy deset procent. Třem našim největším operátorů tak přistálo na účtech 43 milionů.

To se ale počátkem září změnilo. Poskytovatelé služby si teď z každé DMS odečtou jen korunu padesát, což je prý minimum na náklady, které jsou spojeny s takovou službou. Nově tedy z 30korunové dárcovské zprávy pomůžeme potřebným částkou 28,5 korun.

Rozhodně jde o chvályhodný krok, jen škoda, že se k tomu operátoři nerozhoupali už dříve. DMS jsou u nás asi nejpopulárnější forma finanční pomoci. Zaplatit i menší částku složenkou může být pro někoho komplikované, internetové bankovnictví není u nás ještě úplně rozšířené, a to i proto, že ne všichni mají konto v nějaké české bance.

autor: Milan Král
Spustit audio