dTest: Co s nevyžádanými zásilkami?

27. únor 2013

Sami se kolikrát divíte, co všechno vám přistálo v poštovní schránce? Co s takovými zásilkami, které jste si neobjednali? Opatrnost a obezřetnost je tu na místě…

„Pokud si je adresát zcela jistý, že takovéto zboží neobjednal a nemá o takovéto zboží zájem, zákon mu dává možnost ho vyhodit... Jedná se o právní úpravu plnění bez objednávky...“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny časopisu dTest.

Jinak samozřejmě platí, že pokud máme o nabízenou službu zájem, měli bychom si předem podrobně přečíst podmínky té které služby. Měl by si přečíst obchodní podmínky, podívat se na web, recenze –seznámit se se společností, která zboží nabízí, a pak se teprve rozhodnout...

„Samozřejmě, i pokud začneme zboží odebírat, měli bychom mít možnost toto ukončit. Pokud by nám v tom obchodník bránil, vždy je lepší zvolit písemnou formu, případně s dodejkou nebo požádat o odstranění údajů z databáze. A hlavně nepřebírat další zásilky!“ dodává Lukáš Zelený.

Někdy totiž sami dáváme příležitost různým šizuňkům a podvodníčkům. Proto radíme - při jakékoli naprosto úžasné nabídce nejdřív rozum do hrsti a přečíst všechna ta malá písmenka!

Spustit audio