Centrální komise ministerstva dopravy schválila rychlodráhu z Prahy do Drážďan
Plány na vybudování vysokorychlostní železnice mezi Prahou, Ústím nad Labem a saskými Drážďany dostávají konkrétní obrysy.
Centrální komise ministerstva dopravy totiž schválila studii proveditelnou pro novou trať. Vlaky na ní mají jezdit až 320kilometrovou rychlostí.
Výjimkou budou tunelové úseky. „Úsek přes České středohoří a dále do Německa budou využívat i nákladní vlaky. Díky tomu se uleví provozu v sevřeném údolí Labe. V tunelu pod Českým středohořím proto budou jezdit vlaky rychlostí do 250 kilometrů v hodině, v krušnohorském tunelu do 200 kilometrů v hodině,“ vysvětlila Nela Friebová ze Správy železnic.
Můžou tak pokročit práce na přípravě výstavby trati, která má zrychlit cestování mezi Prahou, Ústím nad Labem a saskými Drážďany. Cesta mezi hlavním městem Česka a Ústím nad Labem má trvat 25 minut, doplnila Nela Friebová.
Podle Správy železnic má výstavba první etapy vysokorychlostní trati začít do roku 2030.
Související
-
Mapování tras pro vysokorychlostní trať do Drážďan vzbudilo na Litoměřicku velké vášně
Některé starosty obcí na Litoměřicku rozhořčila plánovaná stavba vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Geodeti nově zkoumají i trasu, která jim může způsobit problémy.
-
Z Prahy do Drážďan vlakem za hodinu? Česká i německá strana podepsaly memorandum o spolupráci
Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy je blíž k realizaci. Češi i Němci už začali s přípravami stavebně náročného koridoru, ve kterém bude i víc než 26kilometrový tunel.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Detaily ze sokolského auditu: při krádeži převáděla asistentka desítky milionů přes několik účtů
-
‚Kus po kousku nás ničí.‘ Ukrajinští vojáci v Kursku čelí těžké ruské protiofenzivě, smysl v operaci nevidí
-
‚Pasťáky‘ v krizi. Výchovným ústavům v Česku chybí peníze, lidé i změna zákonů
-
Šikana kvůli zrzavým vlasům, moc velkým očím nebo nevidomým rodičům. Jak si potíží všimnout?