Žitná kaše

Může chutnat i dospělým. Oproti pšeničné krupici     má ta žitná nižší glykemický index.

Ingredience
  • Na jednu porci:
  • 100 ml mléka
  • 30 g žitné krupice
  • sušené ovoce – meruňky, švestky, brusinky, případně kousek čokolády
  • skořice
  • kousek másla
  • zrnko soli

Postup:

  1. Mléko přivedeme k varu, přidáme trošku soli a za stálého míchání přisypeme krupici. Vaříme do zhoustnutí.
  2. Sušené ovoce omyjeme, osušíme, nakrájíme a ozdobíme kaši na talíři. Můžeme přidat třeba strouhanou čokoládu nebo ji necháme v horké kaši rozpustit, lehce omastíme máslem a poprášíme mletou skořicí.

Související

  • Celozrnná kaše

    Asi by se vaši strávníci divili, kdyby jim místo kapra a salátu přistála na štědrovečerním stole staročeská kaše... Můžete ji ale připravit alespoň jako rychlý oběd!

  • Brynzová kaše

    Chutný pozdrav ze Slovenska. 

  • Pudinková kaše

    Pro milovníky sladkých jídel a jahodové chuti.