V Ústeckém kraji zatím funguje zhruba 70 poboček Pošta Partner. V budoucnu jich má přibýt dalších 40

2. září 2022 09:39

Česká pošta otevřela v Chabařovicích na Ústecku v rámci celého Česka 800. pobočku tzv. Pošta Partner. Lidé ji najdou v současné budově, kde sídlí i městský úřad. Pošta dosud v Ústeckém kraji převedla na Pošta Partnery asi 70 poboček a ve změně sítě pošt chce pokračovat i dál.

V Chabařovicích bylo zřízení poštovního partnera podmínkou České pošty pro prodej tamní budovy, kde sídlí i městský úřad. Jestli město budovu zhruba za 8,5 milionu korun koupí rozhodnou zastupitelé v polovině září.

Pošta chce v regionu i dál pokračovat s přeměnou některých poboček na tzv. poštovní partnery.

„Co se týká samotného Ústeckého kraje, tak tady je v plánu vybudovat ještě dalších 40 Pošt Partner. Za celou Českou republiku se pak bavíme o 700 Poštách Partner, které chceme v rámci projektu dokončit,“ říká mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Některé obce ale proti rušení klasické poštovní pobočky bojovaly.

„Ta jednání jsou vždy dvoustranná – Česká pošta, a pak buď soukromník, nebo obec. Určitě to není nějaký diktát ze strany České pošty. My se snažíme argumentovat buď finanční výhodností pro toho provozovatele, nebo možností nějaké synergie – tedy, když jde například o obchod, tak si k tomu může přibrat Poštu Partner. Ideální je to na úřadě, kde je podatelna,“ vysvětlil Vitk.

Celkově má Česká pošta v celém Česku na 3 200 poboček. Poštovní partneři mají v budoucnu tvořit zhruba polovinu pobočkové sítě. „V současnosti jsme zhruba v polovině celého toho projektu, je to práce na dalších několik let,“ shrnul generální ředitel České pošty Roman Knap.

Snižování počtu poboček České pošty podle jejího ředitele nehrozí

Některé pobočky Pošta Partner má státní podnik v obchodech. Asociace českého tradičního obchodu upozornila, že kvůli ceně energií jsou některé obchody na venkově v ohrožení. Pokud by v případě uzavření nemohly provozovat Poštu Partner, nahradí její služby Česká pošta jiným způsobem.

„České pošta je povinná tu pobočku provozovat. Je tedy na nás buď najít jiného partnera, nebo ji provozovat vlastními silami. To znamená, že z pohledu zákazníků a občanů tam žádné riziko není. Z našeho pohledu je to buď více práce, nebo méně práce. Ale je to naše práce, takže se s tím musíme poprat,“ dodal generální ředitel České pošty Roman Knap.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související