Ústecký kraj: Zhruba 2 roky budou muset cestující na některých tratích čekat na nízkopodlažní vlaky
Zhruba dva roky budou muset cestující na některých tratích v Ústeckém kraji čekat na nízkopodlažní vozy. Po změně dopravců zmizely například na železnici z ústeckého Střekova do Děčína a někteří cestující to kritizují. Dopravci se brání tím, že čekají na nová vozidla.
Změna jízdních řádů a hlavně vozidel, která trať obsluhují, se dotkla, podle reakce na facebooku krajské dopravy, například Veroniky Císařové, která trať ze Střekova do Děčína využívá a jezdí i s kočárkem.
Dopravu na trati zajišťuje pro kraj RegioJet. Podle mluvčího Aleše Ondrůje je nasazení nízkopodlažních vlaků otázkou času.
„RegioJet nasazuje na spoje v Ústeckém kraji aktuálně dočasné soupravy. Přibližně za 2 roky by tyto soupravy měly vystřídat úplně nové, nízkopodlažní, elektrické, plně klimatizované soupravy, které RegioJet nechává právě nyní vyrábět,“ vysvětlil Ondrůj a dodal, že vlakový personál je už teď připravený cestujícím, například s kočárkem, pomoci.
Podle Jindřicha Fraňka z krajského úřadu čeká i kraj na to, až dopravci dostanou nová vozidla.
„V některé lokalitě mohlo dojít k tomu, že místo RegioNovy, která byla částečně nízkopodlažní, se tam vyskytuje vlak, který bude po určitou dobu vyšší. Ten bude následně vyměněn za nízkopodlažní vozidlo,“ přislíbil Franěk.
Někde zmizely i nízkopodlažní vozy Českých drah
Nízkopodlažní vlaky zmizely i z některých tratí, kde dopravu pro kraj zajišťují České dráhy. To se týká například spojů, které jezdí z Ústí nad Labem do Litvínova. Tam jezdí soupravy s přezdívkou Sysel.
Nízkopodlažní RegioPantery se tam mají vrátit v průběhu 2 let. „Předpoklad je, jakmile bude dokončena tato dlouhodobá výluka a ta vozidla budou dozbrojena na střídavou trakci, která je nutná, aby tato vozidla mohla jezdit i tam, kde ta střídavá trakce už je instalována,“ doplnil Vladimír Štochl z Českých drah.
To se týká například zajíždění vlaků až do Kadaně, kam z Prunéřova povede zmíněná střídavá trakce.
Související
-
Vlaková doprava v Ústeckém kraji měsíc od změn jízdních řádů: zklidnění i málo nízkopodlažní vlaků
Před měsícem začaly v Ústeckém kraji platit nové jízdní řády. S nimi dorazily i další změny – provoz na některých tratích například začali zajišťovat i soukromí dopravci.
-
Výluka omezí vlaky na hlavní trati mezi Ústím nad Labem a Děčínem
Od 9. ledna večer musí cestující počítat s omezením na hlavní železniční trati mezi Děčínem a Ústím nad Labem. Kvůli výluce totiž bude uzavřená jedna kolej u obce Povrly.
-
Na Švestkovou dráhu se po dvanácti letech vrátily pravidelné vlaky
Na jednu z nejkrásnějších tratí podle odborníků i laické veřejnosti se vrátily pravidelné denní spoje. Jde o Švestkovou dráhu původně mezi Lovosicemi a Mostem.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Podle mne odveta bude,‘ míní analytička Irena Kalhousová. Izrael ji ale musí dobře nakalibrovat
-
V Česku hledáte jakoukoliv práci co nejdřív, v Dánsku tu nejlepší a pomůžou vám s tím, srovnává sociolog
-
‚Musíme se připravit.‘ Rusko může mít za pět let prostředky k útoku na NATO, řekl německý generál
-
Po odsouzení války mu začali vyhrožovat. ‚Vlastně jsem měl štěstí a udělal z toho skeč,‘ říká ruský komik